torsdag 15 januari 2009

Tacksam

Jag måste börja med att skriva att jag är så tacksam över alla fina ord om "Prins Annorlunda".
Det värmer!

Så när det blir dags för eventuellt öldrickande för Ludvig, kanske vi sitter så här:



I dag ska jag renskriva manus som jag och Anders har spånat på under veckan.
Det ska bli "Berts Bravader" på Nya Parkteatern i Örebro i sommar.

Och så ska jag ta prinsen till tandläkaren.
Och försöka få honom att ta en spruta mot influensan. Eftersom han har ett svårt hjärtfel så kan influensan vara jättefarlig för honom.

Och i morgon är det Stockholm.
Premiär på "High School musical" på Göta Lejon.
Om det är bra så kommer jag skriva det här på bloggen.
Om det inte är bra så kommer jag skriva någonting annat här på bloggen...

Är det nån som vill göra en egen saga?

På min och Anders hemsida kan man göra sin egen saga.
Det var väldigt länge sen vi skapade den "applikationen".
Men den fungerar ganska bra fortfarande.
Om ni inte har testat. Gör det HÄR!


Så här blev min saga som jag gjorde i dag:

Hej hej hallå dator boken.

I dag hade vi öron mätartävling efter gymnastiken.
Det var vacker stämning och alla ville vinna.
Jag tyckte lite synd om Galne Gunnar som har en tånagel som mest påminner om en telefon.
Det var i alla fall vad jag trodde.
Ronny höll på att bli glad.
Han visade upp en jättelik fladdermus på en meter.
Vi grabbar blev imponerade och alla ville veta hur han tränat upp den.
Då visade det sig att det inte var hans ögonbryn.
Det var ett lillfingret som han klämde fast mellan sina lår.
Vi duschade sängen i iskallt vatten som hämnd.
Sen tittade vi på när hans Loffe förvandlades till en blå bil.

Årets mästare i moped mätning heter Bert Ljung.
Jag vann på ryggen för jag tänkte på Östersund.
Min seger Arne Bajse ska jag ställa i min tavla.
Det är en jätte bokhylla med hatt och glasögon.

Tack och hej - armhålaastej.

14 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Den där musikalen vet jag åtminstone två här hemma som gärna vill se.
Bra; är den bra så vet jag och är den inte bra så vet jag inte;)

Ha en fin .. torsdag(jösses, fick till och med tänka lite på vad det var för dag)

/L

CharmKatti sa...

Vilken rolig saga. Den grejen måste jag testa!

Du, jag har ett litet pris till dig hos mig. Jag tycker du ska ha ett sånt.

//Katti

Vit Gladiolus sa...

Heeeej Sören!

NUUU har varit inne och gjort en saga!!! Om Gudrun och Bernt bl.a och "Lutande Tornet i Pisa"!
Hi Hi
Vaaa kul! Ni är för påhittiga alltså!

Jag gör nog en till sedan...
:)

Kram

Vit Gladiolus sa...

Hallå igen Sören!

Jag tänkte på....du måste ju ha en statestikmätare i din blogg...hi hi...så du ser hur många besökare du har!!
Vore väl kul!
Jag tycker det är jättekul att ha det! :)

Gå in på susnet.se

Tjingtjong

imse sa...

Vilken kul saga. Jag måste också gå in där och göra en saga.
Hoppas det går bra med tandläkarbesök och influensasprutan. Årets influensa lär ju vara särskilt elak, så det är bra att Prinsen vaccinerar sig.

Kram

Tant Janet sa...

Jag måste testa det där med saga!

Det klart ni ska sitta och dricka
öl så du och din prins!

Ha en bra dag!

Gunilla sa...

Vad kul lek!! Jag brujar sitta och "leka" ibland när jag behöver muntra upp mig själv. Kommer att kika in här hos dig fler gånger.

Ha en trevlig kväll!

fröken sa...

Jag är så glad för min allra bästa julklapp, "Prins Annorlunda". Sträckläste den med hög igenkännande-faktor, har en dotter med Downs, hon är 25 år, och väldigt intresserad av Ludvig...
Helgens nöje blir att göra sagor!
//Helena i Örebro

Anonym sa...

Det låter toppen! Måste bara berätta om mina elever som med en hel hög med leenden mottog ditt råd om att busa en kvart om dan...måste jag nämna att jag berättade om detta just innan de for hem. Undra varför jag väntade... ;) kram Anna

kvinnan med koftan sa...

ska skicka sonen dit för att göra en saga. han kommer att älska det!

Fredriksson sa...

Jag har slarvat och inte läst boken, den ligger dock högt upp på att köpa listan. Angående Öldrickande kan jag bara säga att ÖL det är alla gudars visdom sammlat i samma burk:)

Eftersom Bert musikalen, kan bli sjuk, rolig och lite snuskig( som även på mig låter som en beskrivning av min hjärna.Ha ha) Får kanske ta en semestertripp till Örebro i sommar och kolla helt enkelt. Så kan vi kanske ta en öl??

Ha det!
Fredriksson

Abbes pappa sa...

Hej Sören.

Vad glad jag blev när jag såg att du varit inne och hälsat på hos mig. Det kändes bannemig som en ära ska jag säga. Dina böcker är hårdvaluta hos storebror. Än så länge mest Håkan Bråkan men Sune är på gång också.

Krama prins annorlunda från Abbe och mig. (Om han nu vill ha kramar, det kanske är en känslig ålder?)

Anonym sa...

Hej där =) Jag försökte klicka på att göra en saga men det fungerade inte, rolig grej verkar det vara iaf. Mvh Towa

sorenolsson sa...

Lallis - jag tror att det kommer att bli bra, men säker är man aldrig.

CharmKatti - Tack! Det blev jag extra glad för!

Zinkbaljan - kul att du gillade Sagan. Om Statistikmätare så vet jag inte hur man gör sånt.

Imse - Ja, tandläkaren visade sig vara tandregleraren som bara ville se hur tänderna satt i munnen. Han var SÅ nöjd att slippa bli utsatt för en massa ryck och slit i tänderna. Sprutan får tas på måndag.

Jeanette - då får det bli så!

Gunilla - kul att du kikade in!


Fröken - Vad KUL! Det ska jag berätta för honom. Han kommer bli väldigt stolt!

Skrivanne - Ha ha! Vad roligt! Du måste berätta vad de gjorde när de kom hem också, då.

Kvinnan med koftan - gör det!

Fredriksson - Självklart! Säg till så tar vi en öl.

Abbes pappa - vad roligt! Kramar har Prinsen i överflöd. I hans värld blir det aldrig pinsamt. Tvärtom. Han vill ge det till alla som han tycker om.

towa - vad konstigt? Det måste vara nåt program som behövs i datorn, kanske?