tisdag 2 februari 2010

Älskade Prins Annorlunda

I dag för 19 år sen föddes han.
Prinsen av det annorlunda landet.
Livet med honom har varit både lärorikt, underhållande, glädjande, smärtsamt och framför allt fyllt av kärlek.

När han låg i magen kallade vi honom "Grodan".
Vi hade ingen aning om att "Grodan" skulle förvandlas till en prins i samma stund han kom ut.
En Prins Annorlunda.

Det är en speciell gåva att få vara nära en människa som vår son.
Och oavsett den smärta och sorg som finns inbäddat i hans livsöde så är det ingenting mot den glädje och oreserverade kärlek som han både ger och får i varje stund i livet.




















Jag älskar dig!




32 kommentarer:

Ännelaij sa...

Grattis till er Prins Annorlunda, tillika prins Underbar!

Humlisen sa...

Ber att få knäböja och hälsa Ers Prins-het en kunglig rolig födelsedag. :)
Hoppas sista året som tonåring blir toppen (för sen blir man vuxen 'på riktigt' ;))
GRATTIS!

Masarinmamman sa...

Finaste prinsen! Älskad är väl bara förnamnet om jag förstått saken rätt.

Hoppas det blir en toppendag. Hipp hipp!

Lena sa...

Grattis Prins Annorlunda.

Många kramar kommer från Lena och mina tjejer Linnéa och Agnes

Karro sa...

Grattis Ludvig. Hoppas du får en underbar fördelsedag.
Hipp hipp Hurra

Helena sa...

Man säger ju att människor med Downs syndrom har en kärlekskromosom!! Det stämmer helt klart in på eran tonåring.....
Stort grattis till honom på 19-årsdagen!
Kram kram Helena

Madlar sa...

Så är det med våra speciella barn, det gäller att betona o vårda det fina, det som värmer våra föräldrahjärtan. De tunga o sorgliga stunderna o tankarna får ligga o guppa i bakvattnet.
Hoppas Prinsen får en härlig dag med mycket tårta o många skratt.

Gafflan sa...

Grattis till Prinsen!
Åh, vilka fina bilder.

imse sa...

Störst av allt är kärleken.

Grattis till er båda!

Patrik sa...

Härliga bilder. Grattis!

Ozzys mor sa...

Grattis till Prinsen, underbara bilder och underbar bok! =)

Marika sa...

Grattis! Hoppas det blir en toppendag!

Susjos sa...

Jag instämmer med alla! STORT GRATTIS till Prinsen idag! HIPP HIPP HURRA!!!!
Vilka underbara bilder ♥
Många Kramar från Susjos

Minoriteten i majoriteten sa...

Grattis!

Eleonor sa...

Ett stort GRATTIS till Prinsen idag!!
KRAMAR!! Riktigt goa bilder...Tack för att du delar med dig så fint!!

Ninni sa...

Grattiskramar till Prins Ludvig! Hoppas att det har varit en härlig dag med stort firande hemma hos familjen Olsson!

Carina - den gråa pippin sa...

Hälsa prinsen med en bamsekram och grattis från Västeråsarna

Abbes pappa sa...

Grattis till stora prinsen! Nitton bast alltså. Mäktigt.

Sandra sa...

Grattis grattis grattis!!! Hoppas dagen blir alldeles fantastisk och underbar!

Sus sa...

Grattis Prinsen i efterskott!
Jag har två prinsessor.
Annorlunda?
Jag vet inte.
Men unika.
Det är de.

Kaos-Anna sa...

Vilet fint inlägg! Jag blir tårögd.
GRATTIS till prinsen.

Tanja, 30+ sa...

Jag säger som "pumba" i lejonkungen;
"jag trugar mig" (jag bugar mig) för prinsen!
Hjärtligt grattis!

Ulrika Gabriel sa...

Stort Grattis till Prins Annorlunda! Visst är det en sann gåva vi fått att vara föräldrar till något så fint.
Fst min son är ju bara "lill-prins" jämfört med din förstås ( 8 år)...
Kram och ha det underbart!

MorsanMia sa...

Grattis Prinsen.
Jag är en av de lyckligt lottade som får jobba med annorlunda prinsar och prinsessor hela dagarna.

Anonym sa...

Massor med Grattis till din Prins av det annorlunda landet.
Jag har en egen Prins av det annorlunda landet hemma hos mig, han är dock 11 år yngre.
Men de är helt underbara.

Malin sa...

Har precis fått hem boken Prins Annorlunda nu. Ska börja läsa den så fort jag kan, försöker dock fixa med måste-göra-saker först, för har en föraning om att den kommer vara svår att lägga ifrån sig. Jag har precis gjort min c-uppsats om föräldraskap till barn som har Downs syndrom, så ska bli väldans spännande att läsa boken! Trevlig helg!

Bajsugglan sa...

Vad fint!

Anonym sa...

Grattis!
Min brorsa med Downs fyllde också nitton för ganska precis en månad sedan. Vi hade kalas med bullar och massa paket. Han älskar att öppna paket. Jag älskar att se honom öppna paket. Jag älskar honom.
Ibland försöker jag vara arg på honom för att vi är syskon (och syskon bråkar) men det går oftast inte, för han har bara kärlek i kroppen.

emmpe5@hotmail.com sa...

Jag har precis läst ut boken ^^
Gudars vad bra den var. Ni ska vara stolta! Grattis långt efter efterskott! :)
Kram

Bettina sa...

Vilka underbara bilder! Jag har själv en liten prins - en liten CP-prins och en alldeles fantastisk liten prinsessa. Hon vill också ha en Cp-skada!

Unknown sa...

Ett gammalt inläg, men måste flika in att jag älskar känslan i bilderna.

Unknown sa...

Jag heter Sören fisk. Jag och brorsan Erik såg din föreställning 2008. Du du var utklädd till en tant med löständer. Det var det bästa vi sätt. Snälla gör en till vi har väntat i tolv år :P Du gör mig aldrig besviken! / MVH bröderna fisk från Sollentuna. Vi ses!