onsdag 27 april 2011

Det är så att man vill Jula

Sover på ett hotell i Skara.
Jula hotell och konferens.
Det finns massor av originalkonst här på väggarna.
Carl Larsson, Bruno Liljefors, Bengt Lindström och framför allt Anders Zorn.
Mannen med aptit för nakna kvinnor.



Det är ju lite ovanligt att gå till frukost och sitta och äta fil och flingor med en sån donna som stirrar från väggen.
Men å andra sidan hade det ju kunnat vara betydligt tråkigare konst på väggarna.

I går var jag och föreläste i Vara.
I kväll är det samma upplägg i Skara.
Jag pratar om skrivande och berättar en del hemlisar som ingen fått höra tidigare.

:)

I dag på dagen läser jag manus i en skrivtävling där jag är domare.
I morgon ska det beslutas vem som är vinnare!

Och så har jag hunnit med att skriva en ny krönika för tidningen Föräldrakraft.
Den handlar om det glömda språket.
Det språk som alla känner till, men många tycks ha glömt bort.
Det språk som fungerar över alla gränser och som inte behöver några lexikon.
Känslornas språk.

Ha en fullkomligt underbar onsdag!

3 kommentarer:

Susjos sa...

Oj vilka härliga dalkullor du fått titta på under din frukost! Hihi...

Kroppsspråket använder vi oss av mycket på mitt jobb,när många som kommer in inte kan svenska eller engelska. Visst,ibland har vi tolk hjälp,men mitt i natten så är det ibland svårt att få tag i en tolk i vissa språk. Men använder man armar och ben,ansiktsuttryck mm så lyckas man komma en bra bit på väg...

Ha en toppendag!
Kram :)

Vendeltid sa...

Jo, visst hade du kunnat få värre saker att vila ögonen på under frukosten! :) Jag gillar faktiskt Zorns målningar.. (men jag förstår också att andra kanske tar lite illa upp med kvinnlig - naken - fägring till maten!) ;)

imse sa...

Det är väl fint med sån härlig konst på ett hotell. Låter som en inspirerande och kreativ miljö.

Kram