torsdag 22 januari 2009

Konsert i Globen

Teknik är inte alltid så lätt.
Fick det här på mailen nyss:

En sammanställning av supportärenden

DatasupportSupporten: Vad kan jag hjälpa till med?

Kunden: Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivit bokstaven a men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln runtomkring?

Supporten : Är markören fortfarande där?

Kunden: Nej, jag är ensam här.



Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.
Supporten: Är du säker på att du använt rätt lösenord?

Kunden: Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.

Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var?

Kunden: Det var fem små stjärnor.



Supporten: Nu skall vi se hur ditt system ser ut, klicka på ‘den här datorn’

Kunden: Men hur skall jag kunna göra det härifrån?



Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.

Supporten: Vilken modell har du?

Kunden: Det är en Hewlett Packard.

Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?

Kunden: Nej, den är beige



Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp.

Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen?

Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i

Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?

Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.



Kunden: Datorn hänger sig hela tiden.

Supporten: Har du många fönster öppna?

Kunden: Nej, men dörren står lite på glänt.

---------------
Det är inte lätt när det är svårt.

I morgon ska jag på konsert.
Chris Brown i Globen.
Hurra?
Har ingen aning. Åker dit med yngsta dottern och hennes kompisar.
De är stora fans. Jag har hört en enda låt.
Råkade bli så med bokningarna av olika anledningar att DE hamnade på läktaren och jag på innerplan.

Hur lyckas man med det?

Fundering: ska jag ställa mig längst fram och skrika ikapp med alla hysteriak fans eller ska jag stå längre bak vid mixerbordet och låtsas vara kompis med ljudteknikern?

Ska bli spännande att se en konsert med nån asom jag vet så lite om i alla fall.
KUL!

Märker ni att jag försöker tänka positivt här?

11 kommentarer:

Marika sa...

Tur att man inte är ensam om att göra bort sig när man pratar med supporten! ;-)

kul med konsert, jag tycker du ska stå längst fram och skrika ikapp med tonårstjejerna! kanske du hamnar på första sidan i nån tidning då!
Ha, ha kan se bilden framför mig!

Marika.

Skolgatan sa...

Ha,ha det var kuligt!

Skoj med konsert,jag tycker du ska stå längst fram då kommer ju dottern med kompisar vara avundsjuka när du har knäppt fina närbilder :-)

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Den enda låten med honom som jag känner till är No air som han sjunger med Jordan Sparks. Den är ju bra.
Och det är säkert han också, alldeles själv:)

Det där med supporten..hahaa:)

CharmKatti sa...

Med tanke på att jag själv jobbar med datasupport bla, så händer det en hel del liknade grejor på dagarna. Det finns dom som kopplar loss datorn och tycker att räcker ju med skärmen, varför ska jag ha den där fula svarta saken oxå:-)

imse sa...

Det är kul att gå på konsert. Men om just den konserten blir bra, har jag ingen aning om. Vet inte ens om jag har hört artisten i fråga.

Vi har haft datastrul på jobbet, är kommunanställd, i två veckor nu. Och i vårt fall verkar det som om det är supporten som strular mest.
Men, men, kommunen får väl det man betalar för.

Anonym sa...

Det är proffsigt att se det positivt ändå... :P
Sen att supporterhistorierna får mig att storkna av skratt är fakta... Tack! kram Anna

kvinnan med koftan sa...

min kollega fick supporten (på jobbet)att åka och kolla på hennes mus som inte funkade.det visade sig att hon hade satt i batterierna på fel håll.
rocka hårt !

Fredriksson sa...

Nu ligger det en beställning i din mail:) Supportinlägget var kanonkul, det ska jag oxå maila till mina kompisar:) Fö brukar jag få hjälpa folk jag känner med data och jag ska säga det är inte lätt, man blir frustrerad när man förklarar och de inte förstår.:)

Helt klart ska du vara en "front row banger" :)

Ha en trevlig konsert!

Fredriksson

Nastasia sa...

Oh ja det märks! ;o)

Hi, hi...de där va riktigt roliga!...säkert tagna direkt ur livet. :o)

Ha det bra och ge gärnet då Du står där och hoppar i mitten! =D

Sandra sa...

haha! Känns som taget ur min vardag... Kunder! Haha!

ullrika sa...

vansinnigt roligt!!