torsdag 29 januari 2009

Full fart mot februari!

Det är helt galet hur snabbt tiden går.
Nyss var det jul.
Nu är det snart slut på januari.
Innan jag hinner blinka är det väl dags att plocka fram utegrillen också.

Dagar har rusat förbi.
Måndag kvitto och redovisningsdag.
Tisdag möte med politiker i Örebro och möte om BERTS BRAVADER med Peter Flack och Marie Kuhler. Hade en genomgång av manuset och jag och Anders fick ännu mer klart för oss att detta kommer bli GALET och KUL!
Onsdag - manusdag och skrev färdigt version 2 av Bert.
Torsdag - det är i dag det - fixardag med massor av telefonsamtal, mail och pysslande inför STOR släktträff i helgen för att fira den blivande 18-åringen Ludvig - vår egen Prins Annorlunda.
I morgon är det fredag och då ska jag klippa mig i ett desperat försök att bli mindre ful. Om jag lyckas blir det historiskt.
Det mest sannolika är att jag inte lyckas.

I kväll är det avslutning med "Team Possible" - gänget som har kommit igång med träning, ivrigt påhejad av vår egen slavdrivare Antoni.
Jag har inte tid med avslutningar.
Jag måste träna..
Typ.

Sen på lördag kommer jag tyvärr att missa hela audition som görs på Nya Parkteatern inför Bert.
Men jag tror att vi kommer få ett bra gäng.
Och sjukt kommer det att bli.
Nu gäller det bara att det kommer folk också.

Och det är torsdag!
Dagen då folk hälsar på här på bloggen...
Välkomna!

21 kommentarer:

Eva sa...

Hej!
Har en liten utmaning till dig på min blogg. Vågar du anta den?

Storarvid sa...

Håller med, tiden går fortare o fortare verkar det som.
Speciellet fort går den på morgonen när jag ska gå upp, DÅ JÄDRAR vad det tickar på. Klockan ringer 06:00 o jag bara blinkar till så är den 06:45 :-)
Jag är övertygad om att ert alster blir jätte kul, ni gör bara bra grejjer.
Har också velat bli mindre ful, dottern föreslog sätt en papperspåse över huvve't och skriv "söt" på...
Hmm tro deee ja

Anonym sa...

Att tiden rusar iväg, håller jag med om...om man inte ligger i soffan och "febrar" lite...
Måste bara berätta att jag i helgen läst boken om din underbare prins. Jag är imponerad. Jag tyckte att den var otroligt bra. Självutlämnande till en god sak. Jag ska skriva en recension och lägga ut den på bloggen...bara jag blir frisk... varmakramar Anna

Ulrika Gabriel sa...

Mycket roligt och spännande på gång, så härligt!

Februari är DEN FÖRSTA VÅRMÅNADEN!
Det har jag bestämt och det går INTE att sätta sig emot. Det spelar ingen roll om snön ligger i drivor och termometern visar -27 grader. Det ÄR vår. För jag behöver det då.
Välkommen härliga våren!!!

Nastasia sa...

Består veckan av mer än måndag och fredag???...hmmm...ja just det torsdag också!...för det är det ju idag. ;o)

Ja jäklar va tiden rusar iväg! Snart är det sommar!...och snart är det "Bert"! ;o)

Lallis - liv och leverne sa...

Ja titta. Det är ju torsdag.
Tiden flyger och torsdagarna duggar tätt. Som alla andra dagar i och för sig, för lustigt vore ju annars.
Hoppas det går bra ikväll.
Och ha det gott, för tjyven!
/L

Lena-fena sa...

Nu har jag läst Prins Annorlunda. Tack för en fin, personlig och filosofisk bok som kändes väldigt nära och berörde mig djupt. Som förälder är det inte svårt att sätta sig in i hur det skulle kännas att leva med vetskapen om att ens barn kanske kan få sluta sitt liv när som helst - och ändå är det helt omöjligt att greppa det till fullo. Det blir så hisnande hemskt. Men, som sagt, ni - du och Yvonne - lyckades ändå förmedla det ljusa och positiva ändå. Tack igen.

Nu är torsdagen snart slut och jag sitter och jobbar, men jag hann vara torsdagsläsare i alla fall...

Vit Gladiolus sa...

Ja du Sören, idag är det torsdag! Uj så tiden rusar!Förtår inte heller var det tar vägen.....

Utegrillen ja, den har jag nyss skurat ren...ha ha näej, jag skojar bara. Vi får nog vänta ett litet tag till tror jag.

Så kul det låter med stor släktträff för Prins Annorlunda! Jag hoppas att ni får det riktigt skojigt!!
Ha en fortsatt bra kväll!
:)

Hej

imse sa...

Tiden får gärna gå ännu fortare. Åtminstone fram till slutet av april. Sen får det gå riktigt lååångsamt, ända till oktober.

Tack för boken! Och signeringen!

Måste fråga om du har varit i Mongoliet?
Det är mitt paradis på jorden. Dit SKA jag återvända.

Kram och hälsa Prinsen och Drottningen och tacka för boken!

Fredriksson sa...

Äntligen torsdag, snart helg i sikte, skönt! Blev dock sugen på grillat nu:)

JAg vill tacka för boken och singerningen från er alla, hälsa och tacka! Ska redan i helgen sätta ögonen i den och lovar en Recension i min blogg när jag läst klart:)

Intressant med Bert teatern, Den får jag försöka se helt enkelt.

Hoppas det blir ett fint kalas.

Ha det gott!

Fredriksson

Lena sa...

Lycka till...

Anonym sa...

Jag vill bara säga att jag läst "Prins Annorlunda". Den var så himla bra. Att berätta med humor och allvar på sammagång. Ett av mina barn har autism och jag kände igen mig i både känslor och händelser.
Så tack till både dig och din fina fru :D

ylvisen sa...

Hej!

Läste i dagens VLT att du kommer till Hallstahammar och pratar om din bok om Ludvig i mars. Då ska jag komma och lyssna, ska ta med mig min man oxå. Måste ringa och höra om man kan boka biljett :o) Treliv helg önsker ylvisen

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Snart är det lördag och då fyller ju JAG år, det får du inte glömma :-) Sen får det gärna bli vår!

Anonym sa...

Ur feberyran har jag lyckats att resa mig... och skrivt om din älskade prins! kram anna

kvinnan med koftan sa...

hos oss är grillen redan testad : )

Gisan sa...

Idag är det lördag men jag hälsar på ändå :-) //Gisan

Monica sa...

Härlig vecka!
Hörde om auditionen på radion.
Det var nog första gången jag satt i bilen och verkligen önskade att jag fick vara pojke, ca 15 år och grym på gitarr & sång.
Lycka till med alla härliga händelser denna januarihelg!
/Monica

Anonym sa...

Och fortare och fortare går det ju äldre men blir. Livets realitet. Tur att jag har yngre motvikter i närheten som gör att jag inte blir fartblind. Hittade hit från Åsa på Gotland och är glad för det :): Hoppas att släktträffen blir lyckad. Kersti

Susjos sa...

Som sagt,tiden rusar! Nu är det redan söndag och Februari!
Hoppas helgen varit lyckad :)

Anonym sa...

För att du lärde mig att kärlek går bortom
Att den sträcker sig som den oändliga rymden
Vidare och vidare i hisnande utan slut
Att allt är skört
Ömtåligt
sårbart
och starkt

Fortfarande drömmer jag om ditt friska liv
Att kromosomernas dans slutar lyckligt

Din glädje
Din alldeles egna glädje
Din kärlek
gör längtan lättare att bära