måndag 23 november 2009

Ett så trevligt mail!

Jag fick ett så väldigt trevligt och personligt mail i dag från herr Clarke. (det kanske är Clark Kent? Alias Stålmannen?)
Hur som helst.
Han är en hyvens kille!

Läs själva:
---

M. Clarke
Rue du Gouverneur Bayol
République du Benin

Dear Friend,

Jag kontaktar dig när det gäller vår avlidne klient, en medborgare i ditt land och de investeringar som han gjorde med en investmentbank här i République du Benin.

Den 20 november, 2003, min klient som var en gång koncernchef för Société BENINOISE d'énergie électrique deponerade beloppet Åtta miljoner amerikanska dollar under en portföljförvaltning av en investeringsbank i 4 år och deponering förföll den 20. november 2007 med över 98% tillväxt som uppgår till totalt femton Miljoner åtta hundra fyrtio tusen amerikanska dollar. Detta medel har sedan mognat och slår runt på de medel som också har gått ut

Vår kund dog i december 2007 vid en ålder av 81 vid den tiden var han färdigställdes och skilsmässa från sin 4 decennium långa äktenskap. Vår klient inte ange sina närmaste anhöriga eller mottagaren att hans enorma egendom, eftersom han var föräldralös och har inga barn och alla försök att hitta hans närmaste familj har inte lyckats.

Den främsta orsaken att kontakta dig är att du ska stå i som en efterträdare eller närmast anhöriga till den enorma kvarlåtenskap vår avlidne klient. Jag garanterar er att detta skulle ske under en legitim arrangemang om jag kan få ert samarbete och sträng sekretess.

Om du märker att du kan arbeta med mig om detta, komma tillbaka med mig för mer information om hur man skall gå med: Ditt fullständiga namn och adress, ditt Plats och födelsedatum, Your Private detaljer telefonnummer och yrke: bdpaestate@aim.com Vänligen om du inte är intresserad av detta förslag vänligen ta bort denna post och jag kommer inte kontakta dig igen på grund av den känsliga naturen i denna process.

Väntar på din brådskande svar.

M. Clarke


-----

Va? Tänk att JAG har fått ärva en hel förmögenhet!
Det är ju otroligt!
Jag visste inte ens att jag var anhörig.


Jag måste genast lämna ut alla mina uppgifter så att herr Clarke kan få tag i mig.
Man vill ju inte missa ett sånt här tillfälle att få ut en check på 15 840 000 USD.

Det kommer ju så lägligt precis nu innan jul också.
Jävlar vad jag ska handla julklappar nu!
Oj!

Annars?
Jo, tack. dagen började på sämsta tänkbara sätt med stress och strul.
Upptäckte att jag hade en klipptid inbokad. Hade jag helt glömt bort.
Men jag hann dit och passade samtidigt på att avlägsna lite av mitt hår.
Så var det klart.

Sen handla förnödenheter och nu tillbaks vid datorn för lite skrivande.

Det första jag ska skriva är naturligtvis en shoppinglista över alla saker jag ska handla nu när jag får ärva en så stor och fin förmögenhet.

Måndag?
Aha.
Det får duga.

Ha en fin dag alla!

Och Grattis Khim som blev min bloggis nummer 100.
Jag borde ju ställa till med en fest.
Det har jag ju råd med nu.

12 kommentarer:

cpmamman sa...

Haha. Skynda att svara för bövelen! Vad ska du göra för alla pengar?

imse sa...

Ja men grattis då! Ser fram emot att du ordnar en riktig bloggfest.

Annars så har jag ett fadderbarn i just Benin, så hon kanske kan få ta pengarna istället?

Anonym sa...

Jag har också fått exakt samma mail idag. Du har inte tänkt tanken att det är en bluff och att dom vill ha dina personuppgifter till någonting annat?

Gafflan sa...

Pengarna strömmar in och folket jublar... eller vad man nu brukar säga.;)
Ha en bra dag.

Emma-Lou sa...

Jag fick också samma mejl IDAG, googlade upp första meningen och hittade din blogg, haha. Splitta förmögenheten? :P

sorenolsson sa...

cpmamman - listan blir lång på allt som jag ska köpa nu!

imse - du..är du HELT säker på att det där fadderbarnet existerar?
kanske är samma sak, liksom..

Anonym - Vafalls?? Samma mail? Har de skickat fel? det är ju JAG som är arvtagaren!
Vad menar du?
Lurad? Jag??
Ha ha ha!!!

Gafflan - Jag vet inte hur det är med folket. men jag blir glad när pengarna kommer.

Emma-Lou - är det sant? Så vi är fler hemliga släktingar till den stackars avlidne rike gubben?
Kan ju fortfarande räcka till en hel del julklappar...

:O)

imse sa...

Hahaha, milde tid! Den tanken har aldrig slagit mig. Jag kanske har sponsrat nån rik knös under alla år och som nu lämnar pengarna till dig!

Eva sa...

Det är väldans effektfullt att läsa ditt arvmail till tonerna av S P Ö K M U S I K E N!!

Är det verkligen bara jag som hör detta ackompanjemang (stavas nog inte så...) ?

I vilket fall som helst hoppas jag att du sätter sprätt på pengarna! Det är ju helt fantastiskt vilken röta vissa har!


Kram!

Katinka sa...

VARFÖR har du ljudet till mitt hatobjekt nr 1 just nu - den imbecilla Tackfilmen - som bakgrundsljud i din blogg? Är det meningen? Eller har din blogg smittats av tackviruset? Jag blir tvungen att stänga av ljudet helt för att kunna njuta av din roliga blogg! ;-)

Madlar sa...

Oj, med alla pengar kan du väl avlöna en egen frisör...o kock....o städare...o kanske även en egen liten spökskrivare så du kan ligga i soffan hela dagarna o pilla dig i naveln ;)

Anonym sa...

Jag tycker det är tragiskt att den stackars avlidne 81-åringe mannen var föräldralös. Det är ju ovanligt att vara det vid hans ålder.... :)

Anonym sa...

Hmm är fler som fått samma mail som jag ser jag nu, när jag hamnade hos Sören. Jag skulle passa bra eftersom jag hade samma efernamn som den avlidne. Nej det verkar mysko. Frågade om det var ett bedrägeri men har ej fått svra så det får nog vara men Wow tänkte jag med vad pengar och kommer lägligt till ju