söndag 29 november 2009

Märkligt är det

Gick in och kikade på de Youtubeklipp som jag har lagt upp lite då och då under åren.
Det mest tittade klippet är detta:



Bakgrunden till att vi gjorde den inspelningen var när jag och Anders var programledare på Nikelodeon-galan.
Det behövdes nåt för publiken i studion att titta på när TV-publiken tittade på reklamfilm.
Då gjorde vi några "alternativa priser" som vi spelade in på lång rad.
"årets.."
Just den här har en verklig bakgrund.
När jag gjorde lumpen för typ 300 000 år sen låg jag på A9 i Kristinehamn.
På samma logement låg en kille från långt upp i Värmlands-skogarna.
Under tio månaders värnplikt förstod jag aldrig vad han sa.
Tyvärr så tyckte han att jag var en god kamrat så han ville gärna prata med mig.

Första gången han talade till mig så svarade jag:
- Va?
Han förklarade en gång till och jag svarade:
- vad då? Vad menar du?
Därefter försökte han artikulera ännu tydligare. Jag fattade fortfarande inte ett ord av vad han sa.
Så jag skrattade bara, ryckte på axlarna och sa "jag vet inte".
Har än i dag ingen aning om vad han frågade om.
Han kanske bara frågade mig vad jag hette...

Det är honom jag försöker låta som i den där sketchen.

Den är tittad på 25 120 gånger.
Det är sanslöst!

Den näst mest tittade är låten "Det ska va körv".

Den har folk tittat på 19 545 gånger. Det är lika sjukt det också!
En gammal låt som vi gjorde för typ 20 år sen.

Den tredje mest tittade är ett avsnitt från "Storasyster & Lillebror".
Den är tittat på 6990 gånger.
Föga förvånande är det just det avsnitt som handlar om pruttar...

En av de små filmer som är MINST tittad på är också en låt.
Var mig själv.



Må så fint alla!

15 kommentarer:

Katinka på www.farmorsbloggen.se sa...

25121 ggr. Gud så kul. Tack för tipset! :-)

imse sa...

Dialektklippet har jag inte sett, men några andra i samma serie har jag skrattat åt.

Jag undrar om du vill gästblogga hos mig? Läs mer på
http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html

Victoria sa...

Sören, den är extremt kul och för att inte tala om den entoniga sångaren.. hahahaha

Jeckan sa...

Haha! Shitt jag garvade nästan på mig när jag kollade på den där dialekt-grejen!! Det påminde lite om Stefan Holms farsas "dialekt" också...

...och precis vad jag behövde just nu. Ett riktigt gott skratt lättar alltid hjärtat =)

Tack för det!

Ulrika Gabriel sa...

Oj vilken tjusig Casanova du presenterar i din header ;-)! Ha en härlig kommande vecka. Kram

Maja sa...

Gud vad snygga ni var, du och Anders! Ja, ni är fortfarande toppenstiliga men i videon var ni mer "i min ålder". Jag är 21 och ni är stora inspirationskällor. Dina illustrationer i Suneböckerna gjorde att jag började rita. Idag är jag serietecknare och illustratör. Tack för det!

sorenolsson sa...

Katinka - ja, visst är det galet?

imse - varför inte?

Victoria - några fick vi inte ens med för de var för sjuka. Bland annat en som hette "Årets Göran Look alike".
:o)

Jessica - Ja, det finns ju människor som pratar så mycket dialekt på riktigt. Det är ju det som det hela ännu sjukare.

Ulrika Gabriel - Ha ha! Du är den första som lagt märke till den.
Den är så sliskig så jag kunde inte låta bli att lägga in den.
:o)

Maja - Wow! Vad roligt!
Kul att höra att vi har inspirerat till kreativitet!
Och Ja - vi var yngre på den tiden.

Daniel sa...

Jag tycker ni e lika charmiga nu som då.

Anonym sa...

Anders ser ut som Runar :-)

Epi

Sara sa...

När jag tittade på dialektklippet kikade min femåring över min axel. "Stackars den där mannen, han kan verkligen inte prata. Varför skrattar du åt honom mamma?!" Ojoj, fick förklara att ni bara skojade!

Susjos sa...

Haha! Dialektklippet,helt underbart! Tack för ett gott skratt så tårarna rann nu innan läggdags!

Ännelaij sa...

hehe, dialektklippet är en av mina favvosar.

Nu till något annat.
Jag fick Prins Annorlunda med posten igår.
Vilken snygg autograf av Ludvig!
Nu har jag läst 2/3-delar ur boken och jag har både gråtit och skrattat.

Bl. a blev jag så rörd då jag läste om Ludvigs första steg.
Sedan grät när jag läste om alla sjukhusbesök när hjärtproblemen upptäcktes.

Jag längtar redan till kvällen då jag lär sträckläsa ut boken.

Ha det bra och hälsa kungen av hårdrock´n roll.
/Annelie

Madlar sa...

Fullt förståeligt att "Var mig själv" inte legat på några topplistor! Herre jösses, garvar läppen av mig ;)

Anonym sa...

Det är jag som har tittat på dialektsketchen 20.000 av gångerna. Den är helt galet kulig!
/Marléne

Anonym sa...

He he, det är möjligen inte dialektmannen från Ekshärad ("Exär") som du avser?