fredag 13 november 2009

Bra och dåligt

Har varit i Stockholm mellan torsdag och fredag.

Det var möte med bokförlaget.


Bra jobbat.

Och sen blev det middag på Sture Hof och några öl.
Bara några...
Bra där också.

Anders gjorde ett försök att se söt ut.
Bra.



Och sen träffade vi Adam och Mauro på PA & Company.




Bra.

Sen försökte jag sova några timmar på det fina hotellet Rival.
Benny Anderssons hotell som ligger precis vid Mariatorget.
Tjusigt med en speciell "kuddmeny".
Man kunde ha en massa olika varianter på kuddar.
Det var första gången. Har aldrig sett nåt sånt på hotell tidigare.
Jag var så nöjd med de kuddarna som fanns i sängen.
Bra.

Men jag kunde inte sova i alla fall.
Dåligt.
Av nån anledning så är det nästan alltid så när jag ska sova på hotell.
Första natten är värdelös.
Sover i stort sett ingenting.

Sen var det frukost och resa tillbaks till Örebro.
Försökte sova en stund på tåget istället.
Det gick inte heller så bra.
Dåligt.

Sen var det bara att förbereda mig inför en föreläsning som jag hade på slottet i Örebro.
Det är bokmässa där och jag pratade om boken ”Prins Annorlunda”.
Det var fullt av folk i lokalen så de fick till och med säga nej till några som inte fick plats.
Dåligt.
Men kul så klart att folk ville komma och lyssna.
Bra!

Nu blir det grabbkväll med sonen.
Vi ska sitta i soffan och se på Idol och vara grymma grabbar.
Mysigt!
Bra! Dagens bästa.

Slut på rapport.
Bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fantastisk på att skriva underhållande, tänkvärt och underfundigt.
Har följt din blogg ett tag och tänkte göra ett avtryck.
ha det bara bäst och trevlig helg

Sus sa...

Ozzys mor plöjde genom Prins annorlunda på ett ögonblick. Man kanske borde...?

Ozzys mor sa...

Boken var underbar!
Det känns som er prins kom till rätt familj =)
Jag skrattade och grät...
TACK!

Fia sa...

Vi hade en diskussion på mitt jobb om Prins Annorlunda för några dagar sedan. Alla tyckte mycket om boken, och blev oerhört berörda när de läste den.

Saralito sa...

Tänkte bara säga att jag älskar ditt sätt att skriva. Det är tänkvärt och riktigt roligt nästan varenda gång. Men mest vill jag tacka så jättemycket för diplomet. Det ska ramas in och hängas upp på väggen å det snaraste.

sorenolsson sa...

Anonym - vad kul. Tack för "avtrycket". det uppskattas!

Sus Klurar - Klura på det du en stund till.
;o)

Ozzys mor - Vad roligt! Tack för de orden!

Fia - Tack! Det var verkligen skitkul att höra. Om boken berör så har den fyllt sin funktion.

Saralito - tack. blir jag glad av.
Diplomet är värt att sätta på väggen och påminna sig om innebörden lite då och då.