torsdag 26 november 2009

Ingen Tomte direkt, men...

Vi har ingen tomte i vår trädgård.
Jag tror inte på trädgårdstomtar.

Däremot så tror jag på Shrek.
För jag har sett honom på riktigt.
I Ryssland.
När jag och Anders var där och presenterade våra böcker.
Då stod han bara plötsligt där en dag.




Han är ju lik sig.

Så därför var det inte så främmande att istället för en hemsk trädgårdstomte ställa ut en Shrek i trädgården.
Han står där nu och bevakar så att inga fula trädgårdstroll eller gräsknölingar börjar attackera vår trädgård.



Barnen undrade NÄR vi ska börja bli en normal familj.
Hoppas aldrig, sa jag.

Nu när jag ändå nämner det här med Ryssland så hittade jag två andra bilder som kommer från samma resa.

Den ena är beviset för att man i Ryssland kan köpa sig vilket karriär man vill.
Det är bara att gå ut på stan och köpa sig ett fint betyg.
De säljer dem i stort sett varje gathörn.



Jag funderade lite på att köpa mig ett MVG i svenska.
Det kunde jag visa upp för min gamla skolfröken som gav mig etta i svenska när jag gick ur nian.
Tji!

Och så bilden som jag undrar om J.K Rowlings har godkänt.
Jag menar: är det verkligen OKEJ att Harry Potter heter Börje Pung i Ryssland?
Jag tror inte att det ger rätt känsla av någon anledning.

6 kommentarer:

Börje Frylmark sa...

Börje Pung?!! Vafalls?? Så kan man ju inte heta!

Hairy Pung ska det väl ändå vara?

Fredriksson sa...

Ha ha vilken frän Shrek att ha i trädgården:) JAg har ingen trädgård men en sån skulle ju kunna passa på balkongen:)

Börje Pung, ha ha

Fredriksson

Katinka sa...

Hej Sören! För att se vad som händer har jag gett dig en Award som du kan hämta idag på min blogg. Du vet var.Det är min första Award som jag är tvungen att ge vidare till någon. Det är inte mer än rätt att du får den tycker jag. Du kommer säkert på något väldigt kul. Det gör du ju alltid! :-)

imse sa...

I Ryssland kan man också köpa hundvalpar i gatustånd. Jag försökte fota några sådana försäljare, men blev bryskt bortmotad.
Ryssland är fult och slitet. Tur att de kan muntra upp sig med Börje Pung och andra skojsiga böcker.

sorenolsson sa...

Börje - jag förstår din oro. Om det känns bättre så bestämmer vi att han heter det.

Fredriksson - Kan vara bra att hålla i handen också. Om man gillar Shrekfilm!
Ha ha ha ha!!!

Katinka - Åh nej...jag som aldrig fattar hur man ska göra sånt där.
Men jag ska kika in och se vad det innebär.

imse - de har missuppfattat det där med Hot Dog, tror jag.

Börje Frylmark sa...

Sören, det är lugnt, jag är van vid konstiga öknamn ;-)