tisdag 24 november 2009

En ny fru?

Jag har fått en ny vän.
Lite oväntat.
Det kom ännu ett trevligt mail från en person som jag inte känner och som av någon anledning tycks tro att jag pratar tyska.

Jag har verkligen ingen aning om vad fru Katya vill mig, men min magkänsla är att hon vill inleda ett förhållande med mig på något sätt.
Hur skulle det gå till?
Jag menar, för det första så kan vi inte kommunicera med varandra. Hon babblar på med sin tyska och jag svarar på svenska.
För det andra så vet jag inte vad hon vill. Hon kanske bara söker en trädgårdsmästare som kan ta hand om alla hennes vackra blommor som hon uppenbarligen samlar på.
För det tredje så är jag inte intresserad.
Och för det fjärde är jag redan gift.

Men hon verkar ju ganska rar i alla fall.
Läs och se om ni kan utläsa mer av vad hon vill.

----

Hallo!
Du hast mir gefallen! Ich suche den Freund! Sich Hier ungeeignet fur mich zu umgehen. Du kannst mir auf e-mail schreiben? Ich will unseren Verkehr fortsetzen. Sich viel bequemer mit der Hilfe e-mail zu umgehen.

Bitte antworten Sie nur, um meine personliche E-Mail: Ekatrinamii@yahoo.com

Ich warte deinen Brief. Bei mir das gute Leben. Nur das Gefuhl der Einsamkeit gefallt mir nicht. Uns wird es leicht sein, die allgemeinen Interessen zu finden... Ich habe viele Interessen. Bei mir den guten Sinn fur Humor! Ich das gebildete und wissbegierige Madchen! Bitte, lass meinen Brief ohne Antwort nicht. Wir haben eine Moglichkeit, die Freunde zu werden, und moglich ist es unser Schicksal... Ich warte deine Fotografie, zusammen mit deinem Brief. In den Beziehungen schatze ich die Aufrichtigkeit und die Achtung. Schreibe mir schneller... Ich warte... Mit freundlichen rusen, Katya.




För ganska många år sen var jag med och spelade in ett utbildningsmaterial för UR.
På tyska.
Jag kunde ingen tyska då heller så producenten fick regissera varje ord jag skulle säga.
Jag begrep inte då och inte än i dag varför de absolut ville ha med just MIG på den inspelningen.
De kunde ha frågat Anders som KAN prata tyska.
Nä.
"Det är honom vi vill ha" sa UR.
Och jag sa allt som producenten ville.
Fritz und Franz hette produktionen.
Jag var Franz. Och skulle vara dum i huvudet.
Det klarade jag ganska bra. Jag hade vanan inne.
Fritz var en riktig tysk.
Han behövde inte låtsas.

Kanske kan det vara så att fru Katya har lyssnat på bandet med Fritz und Franz och blev så förtjust i Franz och hans något bristande mentala tillstånd?
Kanske bestämde fru Katya sig för att ta hand om Franz och visa honom världen.
Och sina blommor.

Vem vet?

I går var jag till frisören.
Jag klippte mig och fick färg på hårstråna.
Efter någon timme ringde min frisör upp mig. Hon lät nervös på rösten och berättade att hennes leverantör av hårfärg hade ringt henne och sagt att hon GENAST skulle sluta använda den färgen som han hade sålt till henne.
Det var fel på färgen.
Den kunde ge missfärgningar.
Man kunde plötsligt få grönt eller rött hår och därför hade de dragit in hela partiet med hårfärg.
Om någon (det vill säga jag) hade haft olyckan att få denna färg i håret så skulle personen (det vill säga jag) vara uppmärksam under de närmaste dagarna om hårets färg förändrades drastiskt.

Med andra ord: jag kan eventuellt vakna upp vilken dag som helst som en 45-årig gubb-punkare med grönt hår.

Spännande!

Frågan är bara om Katya verkligen är intresserad av mig när jag har grönt hår?
Hon kanske drabbas av svår chock när hon får syn på mig och trampar ner sina egna vackra blommor för att avreagera sig.
Det vore ju synd.

Nu ska jag skriva lite Bert.
Jag inser när jag läser denna text att jag börjar komma in i den rätta känslan att skriva Bert.

Ha en underbar Tisdag alla människor.

5 kommentarer:

Patrik sa...

Det är väl inget fel på gubb-punkare med grönt hår? Snarare häftigt :)

imse sa...

Vilka trevliga mail du får. Turgubbe där!
Grönt hår matchar ju hennes blommor perfekt. Så du ser att det finns nån mening med allt!

Kenna sa...

Prova detta http://translate.google.se/#
Jag översatte ditt mail.

Hej!
Du har dödat mig! Jag letar efter min vän! Här är oförmögen att arbeta omkring mig. Du kan skriva mig på e-post? Jag kommer att fortsätta med våra tjänster. Kringgås mycket lättare med hjälp av e-post.

Vänligen svara bara på min personliga e-post: Ekatrinamii@yahoo.com

Jag väntar ditt brev. För mig är det goda livet. Bara känslan av ensamhet inte gillar det. Vi kommer att vara lätt att hitta de allmänna intressen ... Jag har många intressen. För mig gott sinne för humor! Jag är utbildad och vetgirig flicka! Snälla, låt inte mitt brev utan svar. Vi har en möjlighet att bli vänner, och möjligt är det vårt öde ... Jag väntar på ditt fotografi, tillsammans med ditt brev. I förbindelserna jag schatze den uppriktighet och respekt. Skriv till mig snabbare ... I'm waiting ... Cry Yours, Katja.


Mvh Kenna

Helena sa...

Jag ser fram emot kommande inlägg och framför allt kommande BILDER med spänning!!! Tur att du verkar ta det hela med ro iallafall!

newyn sa...

Åh! Hälsa Bert. Jag saknar honom.