måndag 22 december 2008

Signering av böcker

Så gick en helg.
Svisch!
I lördags hann jag med att både skriva färdigt manuset till "De Onödiga" och samla in pengar till Frälsningsarmén.
Det var riktigt trevligt att stå där på stan och skramla med bössan.
Jag tycker att Frälsis gör ett fantastiskt jobb som samlar pengar till de so minte har råd att fira en jul i överflöd som många andra.
Först trodde jag inte att jag skulle få in någonting, men efter en timma var bössan alldeles fullmatad med mynt och sedlar.
Det känns bra när man ser så många människor som har förmågan att känna empati för de sämre lottade i livet.

I går var vi på signering i Karlskoga.
Det var riktigt kul att ha med Ludvig som hjälpte till att signera "Prins Annorlunda"
Dagen till ära hade han en kavaj på sig.






Jag måste säga att han skötte sig riktigt bra!
och som tack för jobbet fick han ta ut en valfri bok ur sortimentet.
Det blev en bok om vampyrer...

Och så träffade vi Oliver - en annan härlig annorlunda prins som liksom Ludvig gillar hårdrock. Och tjejer...




I dag har jag fixat det sista med julklappar och pynt.

Nu kan det få bli jul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Frälsis finns och ger så konkret och bra hjälp, som tex soppluncher.
Hoppas ni får en riktigt God Jul!

Anonym sa...

Håller med, Frälsis gör ett bra jobb och vad bra att människor är givmilda och lägger pengar i bössorna. Vad roligt att Ludvig var med och signerade böcker. Ha en härlig jul med familjen.

Sandra sa...

Jag har köpt Prins Annorlunda nu! Det blir en finfin julklapp till styvfar! Min styvsyster med downs är född samma år som Ludvig! Synd att jag inte kunde komma till signering! Ha en riktigt God Jul!!!

Anonym sa...

Prins Annorlunda ligger i tomtens säck hos oss i år. Min syster ska få den. Hon läser bara viktiga böcker så jag tyckte den kunde passa henne:).

Lilli