måndag 1 december 2008

Nostalgi

Ibland kan jag bli nostalgisk.
Typ när jag ser en sån här bild..


Karius och Baktus. De där två trollen var jag livrädd för när jag var liten. Tänk om man skulel ha såna där fula troll i tänderna.
Det vill man ju inte. Det skapade nån sorts fobi för min egen mun.
Tänk om det skulle finnas små troll som knallade omkring i tänderna och skapade oreda?
Jag minns att jag vid flera tillfällen stod i badrummet och stirrade in i min öppna mun för att se om jag knde få syn på nåt litet troll.
Nu vet jag bättre.
Jag vet att de har gått i pension och att de är ersatta av Tandmonstren Gammal Gam och Tand-Sten.

Ja, man blir äldre och klokare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snacka om nostalgi!
För min del fick boken tyvärr inte önskad effekt. Under en period, förvisso ganska kort, vägrade jag att borsta tänderna. Trollen var ju så söta. Och så hade de byggt ut så fint med balkong och allt. Inte ville väl jag då vara taskig och förstöra för dem?
Lyckligtvis kom jag så småningom på bättre tankar...