fredag 26 december 2008

Läs högt ur Bibeln

Det kan ju vara en rolig sak att göra så här i juliga tider.
Bara läsa direkt ur Bibeln.
På samma sätt som jag ibland gör med telefonkatalogen.
Så upp en sida och läs några rader.
Om man inte orkar så kan man sätta på en skiva med Lennart Swahn (RIP)



Jag är förundrad över vem som fick idéen att låta Lennart läsa in denna skiva.
Jag måste tillägga att det var innan påvens tid.
Innan det var hemskt med homosexualitet...
I dagens debatt behövs fler inspelningar med Lennart.


Och om man vill göra det där med Bibel-läsandet lite mer lustigt kan man lägga till lite Göteborgshumor på det hela.
Ja?
Man lägger bara till "sa flickan" efter varje mening.
Det blir kul - Sa flickan.
Vad som än sägs - Sa flickan.

Var så god och testa själva - sa flickan.

I dag är jag förkyld så det blir nog ingen Rea på stan.
Men det hade jag inte tänkt i alla fall.

Jag fick en spikmatta i julklapp.
Jag återkommer med resultat av hur den fungerar. Jag har bara testat den som hastigast en gång.
Första gången var trevligt - sa flickan.

God fortsättning.

Jag måste sluta med min dåliga humor - sa flickan...

7 kommentarer:

Nastasia sa...

Det kan ju bli klart svårt att få fler inspelningar med Lennart förstås...eller va tusan vet jag om det?! Kanske det sker för fulla muggar där uppe!..sa flickan. ;o)

Bibeln kan jag förstå. Men telefonkatalogen???? Där vet i 17 om ens "sa flickan" hjälper, för att göra den mer intressant?! ;o)

Ha en BRA dag!

sorenolsson sa...

Natasia - jorå. det går så bra med telefonkatalogen också.
det STÅR en massa kul där.
nästan lika roligt som STÅR i Bibeln.
sa flickan.

Lallis - liv och leverne sa...

Spikmatta önskade jag mig.
Jag fick en parfym..
*s*
Men å andra sidan så luktar jag gott.
Tror jag.

Telefonkatalogen har jag hört ska vara toppen.
Jag vet en som satt i en och en halv timme och läste den . På toa.
Så den måste ju vara kul!
Eller nåt.

God fortsättning på julen.

Anonym sa...

Tack för kommentaren. Jag suger åt mig all tröst som finns just nu.

Trodde att det bara var jag som roar mig med telefonkatalogen. Till och med på hotellrum i främmande städer, kan jag sitta och bläddra i katalogen.

En spikmatta önskade jag mig, men det var slutsålt. Fick ett presentkort istället.

Må gott! Sa flickan.

CharmKatti sa...

Förstår inte riktigt varför man vill ha en spikmatta? Har provat och det var inte speciellt skönt, inte ens behagligt. Men man kanske måste prova fler gånger, vad vet jag -sa flickan...

Anonym sa...

Jag har ett erbjudande till dig i min blogg...sa flickan!
Men jag får nog inte för min son annars hade det blivit snabba affärer:-)

Anonym sa...

Ha ha ha! Ja det verkar ha varit en bra jul, sa flickan...
Ska nog testa den med Bibel oxå...
Önskar dig en trevlig kväll med spikmattan! Kram Anna