fredag 5 december 2008

Ojsan OJ...

Det var väl kanske inte helt oväntat att han skulle åka fast förr eller senare.
Jag menar OJ Simpson som fick 15 års fängelse efter att han tillsammans med några kumpaner har stormat in på ett hotellrum med tunga vapen i högsta hugg.

- Jag menade inte att stjäla nåt, säger han.
Nähä? Och vad gjorde han då med vapen och hyrda elakingar i släptåg?
Jo, han skulle bara ta tillbaks sina egna saker.
Eller hur?
Det brukar jag också göra med vapen i högsta hugg.

Nä, jag tycker att det är skönt att han åkte fast till slut.
OM nån frågar mig så är jag övertygad om att det var han som mördade sin förra fru och älskare också.
Det var för 13 år sen.
Nu var det dags för honom att åka dit.
Kanske har man slutat dalta med brottslingar nu i USA?
Såna brottslingar som kan gömma sig bakom berömmelse.
Det vore intressant att se vad som skulle hända om Mikael Jackson åkte fast ännu en gång. Skulle han kunna ta sig ur den situationen genom dyra advokater ännu en gång?

1 kommentar:

Fredriksson sa...

Oj är tokskyldig till mordet! Det är inget snack där. Det är nog därför han får 15år nu. Det ska han ha, dock är jag inte lika hundra på Michael Jacksson. Jag tror tillochmed att han kan vara oskyldig. det är lite som med Peter Pans skapare J. M. Barrie, han anklageds oxå i folkmun för att utnyttja barn. En de´l kan tycka att han köpte sig fri, fast jag vill gärna vända på det. Om ens barn blivit utnyttjad så finns det väl inga pengar i världen som läker såren. Det borde kännas bättre om förövaren sitter inne, får sitt straff än att familjen med det drabbade barnet blir rik. När det blir stora summor pengar inblandat då kan det vara nått lurt:) Men om Oj är vi överrens!

Fredriksson