fredag 5 december 2008

Illustratören Sören

De flesta känner säkert ill att jag har gjort bilderna till Sune i alla böckerna.
Dessutom gjorde jag den första versionen av Berts Dagbok också som kom 1987.
Då var Bert brunhårig och hade lockar.
Allt för att göra honom så olika Sune som möjligt.
Sen ville jag inte illustrera Bert längre och då kom Sonja Härdin in i bilden.
Hon ville absolut att Bert skulle se ut ungefär som Sune med spretigt ljust hår.
Och när vi såg bilderna så kunde vi inte annat än hålla med.
I och för sig så fick vi skicka bilderna fram och tillbaks en del innan vi hittade "rätt" Bert.

Att jag skulle illustrera visste jag redan som två åring.
Jag tyckte nog inte att det var fel att jag fick rita i böckerna när ändå nån annan hade gjort det lite här och där.








Jag var nog väldigt stolt över mina illustrationer där.
Och det var mest monster och kobåjer.

Inga kommentarer: