söndag 14 december 2008

Dröm gränslöst!

Att drömma och fantisera är varje människas rättighet, tycker jag.
Ändå så tycks det ofta vara så att många ”inte kan med” att låta sig dras iväg av drömmar och fantasier.
Det är som om vissa tror att man måste vara måttlig även i drömvärlden.
Men drömmar skulle ju inte vara drömmar om de inte fick vara precis hur orealistiska som helst.
Hur galna och fantasirika som helst.

Att drömma gränslöst är spännande.
Att låta sig själv få ledas med i drömmen till något oändligt. Till det som övergår vår fattningsförmåga.

Du behöver inte sätta upp gränser för ditt drömmande.
Det är bara en idé att drömmar ska vara inom rimlighetens ramar.

Att drömma gränslöst kräver ett visst mod.
För det kanske avslöjar en del av det du längtar efter i sin mest primitiva form.
Och vissa saker vi längtar efter kanske vi inte ens vill se?
Så vi försöker kontrollera även drömmarna.
Så att inget oförutsett inträffar där.

Men dagens utmaning är alltså att låta dig själv få drömma gränslöst.
Utan skyddsnät eller kontroll.

Kanske dyker det upp någonting nytt från ditt undermedvetna som har väntat på sin chans att få bli lyssnad på.
Så var vaksam över det du drömmer.
Lyssna på dig själv.
Vad vill du ha sagt?

Låt drömmen få fritt spelrum.
Vem vet vad som kan hända då?

Vad drömmer du om?

2 kommentarer:

Fredriksson sa...

Jag har inga gränser i drömar eller fantasier. För mig är de viktiga för annars hade jag nog inte stått ut med jobbet. Där kan fantasierna skena iväg:)

Jag menar vem har inte drömt om att vinna 100miljoner på lotto så att man slipper jobbet:) Ja som du skrev drömmar har inga gränser el ska inte ha det i alla fall.

Det viktiga för mig som vill jobba med film egentligen är ju inte att bara drömma för då blir det ju ingenting utan man måste jobba med sina drömmar oxå.

ylvisen sa...

Vill tacka för fin kommentar i ett av mina inlägg ang prover för ds osv. Du är så klok!

Ja vad drömmer jag om? Att komma i mina jeans, ha ha!

Kram ylva