måndag 1 december 2008

Kvartetten som sprack

Se på bilden...





Nu måste jag räkna lite..
En, två, tre...nio stycken personer i KVARTETTEN..
Vad menar de?
Jag kan inte alls "tänka på nån sång"
Jag tänker bara på hur de räknar i Lycksele.
En teori kan vara att de som är med i kvartetten tog med sina polare för att det är så kul att vara med på skivomslag.
En annan teori är att alla är så försynta att de inte vill tala om hur det ligger till för risken att nån ska bli sårad.
Alla lider.
En tredje teori är att alla undrar vad de själva gör där och ingen är egentligen med i bandet. De trodde att de skulle ha möte med LO-förbundet i Lycksele och så VIPS så satt de där hos en fotograf som började prata om nån jävla sång.
"Tänk vilken sång.."
Ja, de kanske menar att "tänk vilken sång det skulle kunna bli om vi alla fick vara med i samma kvartett".
Ja, som vanligt fattar jag ingenting...

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Sång är det sista jag också tänker på när jag ser herrarna.
Det känns lite skönt.
Att inte göra det.
Var det extrapris den dagen?
Två kvartetter för en + en skäggig människa extra?
Det blir ju liksom alltid spill.
Förmodligen inte så ofta i dansbandskretsar, men ändå.

ELLER så kör de på temat "fem gubbar är fler än fyra andra - men ihop är de glada"
Och DET måste man ju tycka är lite fint. Någonstans.

Livet ÄR ett mysterium.
*s*

Anonym sa...

Hejsan Sören,
Skrev till dig förut på den gamla bloggen, men du svarade inte så jag skriver igen.
Jag försöker få kontakt med lite skådespelare och tänkte om du kunde hjälpa mig. Har du möjligtvis kontakt med t.ex. Martin Lindqvist, David Boati eller Martin Andersson? Jag ska skriva ett reportage för skoltidningen, så det skulle vara jättebra om du kunde hjälpa mig om du skulle kunna ge mig mejl eller telefonnummer till någon/några utav dem.

Svara gärna på min mejl,
Sofiay_91@hotmail.com

Hälsningar, Sofia

Erik Ståhlberg sa...

Tjenare Sören!
Jag har bytt blogg från Wordpress till Blogspot igen, så nu är bloggen du kommenterade bytt mot http://kulturfascist.blogspot.com, och inlägget där jag misstänkte att din kollega var regissören bakom Evil Ed även postat där.
Tack för din kommentar! Jag har kollat in din blogg och det där skivomslaget förbryllar mig också!
Hur är läget annars?
MVH Erik

Erik Ståhlberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.