söndag 7 december 2008

Citat jag minns

Att jag gillar ord är väl kanske ingen nyhet?
Jag har alltid tyckt om när ord blandas ihop och blir till något helt annat.
Ord ändrar betydelse och innehåll när man vrider och vänder lite på dem.
Det är kul!

Och en annan lustig sak är såna där varningstexter som man ibland kan läsa på olika saker.
En gång köpte jag en påse jordnötter på en flygplats.
På förpackbningen stod det:
"OBS! Kan innehålla spår av jordnötter"
Sånt är kul.

Här är några andra fina som är tagna ur verkligheten:
På en duschmössa:
Passar till ett huvud. (vad bra att det inte passade till en fot)

På en hårtork:
Använd ej när du sover.
(skit! Jag som alltid föredrar att torka håret just då!)

Strykjärn:
Stryk ej kläder när ni bär dem på kroppen.
(nä, jag har faktiskt testat det - och det är INTE att rekomendera! Men är man stressad så är man...)

Backspeglar på amerikansk bil:
Kom ihåg - föremål som syns i spegeln befinner sig bakom dig!
(den informationen var bra. För om det man ser i backspegeln är framför bilen så innebär det att backspegeln är trasig...)

På sömntabletter:
Varning: Kan orsaka sömnighet.
(det är nästan logiskt på nåt vis)

På hostmedicin för barn:
Kör inte bil efter att ha tagit denna medicin.
(tycker jag är synd. barn skulle få köra bil lite oftare, tycker jag)

På en julljusslinga:
För inomhus- eller utomhusbruk endast.
(om du hade tänkt sätta upp den någon annanstans, alltså. Frågan är bara..var?)

Ja. Sånt är kul.

Nu ska jag krypa ner i soffan och titta på en våldsamt dålig miniserie från 1985. Den är så dålig att den blir bra. Visst är det konstigt att det kan bli så?

2 kommentarer:

Fredriksson sa...

Ja det finns onekligen en heldel lustiga varningstexter. Egentligen är det väl att amerikanskt påfund, för står det inte att man kan förlora fingrarna om man stoppar in dem i gräsklipparen så kan företaget bli stämda. Efetrsom det i så fall inte stod att det kunde hända. Lustigt det där. Vad var det för serie du skulle se på? Jag kollade på Åshöjdens bk oxå från 85 men den var inte så bra nu. Dock står sig "Ebba och Didrik" Samt "Xerxes" riktigt bra:)

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, man kan ju hitta hur mycket kul som helst. Om man bara ser. Och det är nog också en liten konst. Ibland.

Det där med att dåliga filmer kan bli bra. Och mest bara för just det, det är lite kul.

Jag har några känningar som startade klubb för dåliga skräckfilmer.
Sedan var det deras utmaningar att hitta så dåliga sådana som möjligt.
EN gång i månaden träffades de och såg de värsta tänkbara skräckrullarna och NJÖT av muterade får och allt vad det var.
*s*

Ha en bra dag!