onsdag 18 maj 2011

TV vi aldrig får se

Förra veckan kom jag på en galen idé.
(jag får en hel del såna)
Jag tänkte att det vore kul att fantisera om vilka historiska personer som skulle kunna ha varit med i olika TV-program - om det hade funnits TV i alla tider.
Jag skrev det som en ”utmaning” på både Facebook och Twitter - och det ramlade in många roliga förslag.
Jag tänkte att kanske kan man låta denna lek få leva vidare här på bloggen också.
Skriv gärna in era egna förslag löpande om ni kommer på några kuliga.

Jag är ganska övertygad om att den leken skulle kunna vara en sån där som man kör när man är ute och festar i sommar. Troligen så blir förslagen grymmare och grymmare ju senare på kvällen det blir.

Här kommer några förslag som kan sätta igång din fantasi.
Hitler i ”Biggest Looser”
Bin Laden i ”På rymmen”
Sherlock Holmes i ”På spåret”,
Alva Myrdal i ”Ensam mamma söker”,
Khadaffi i ”Celebrity rehab”,
Josef Fritzl i ”Big Brother”,
Kim Jong il ”Så SKA det låta”,
Mao Tse Tung i ”Du är vad du äter”,
Judas i ”Förlåt mig”,
Imelda Marcos i ”Lyxfällan”,
Walter Sommerlath i ”Spårlöst”
Ted Gärdestad i ”På spåret”
Jesus i ”Den arga snickaren”
Hannibal Lector i ”Pluras kök”
Di Leva i ”Det okända”
Jesus i ”Bacelor”
Brad Pitt och Angelina Jolie i ”Familjen Annorlunda”
Gustav den tredje i ”Teatersport”
Nicolae Ceauşescu i Lyxfällan
Tiger Woods i dating-programmet "Casanova"
Äntligen hemma med Natascha Kampusch
Hitler i ”Gäster med gester”
Hemmingway i ”Baren”

Åh, det finns SÅ många fler förslag.
Det är bara att ösa på nu alla människor.

Ha en god onsdag!

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Jag tycker du skulle vara nyhetsuppläsare, skulle nog vara jättekul! Alla nyheter skulle nog bli roliga då.... Världen skulle kännas bättre! :)

kram ylva

Marina sa...

Fantastiskt kul grej - risken är väl att det blir till någon slags mani...
Några ytterligare förslag på program:

Leif Pagrotsky - 2 1/2 män
Per Morberg - Otämjt och oklippt
Mona Sahlin - Haverikommisionen

Anonym sa...

Thorbörn Fälldin - Farmen