tisdag 10 maj 2011

Konspiration?

I dag måste jag visa två bilder som kan sätta igång många människors tankar på att det förekommer en konspiration där vi minst anar.

Den ena bilden föreställer Uri Geller som är aktuell med TV-programmet "Fenomen" på Kanal 5.
Den andra föreställer Apples skapare Steve Jobs.

Se likheten.











Visst är de nästan kusligt lika?
Så det gör att jag funderar på om Uri Geller är samma person som Steve Jobs - och att vi alla som på senare år har skaffat Mac-datorer egentligen är utsatta för att bli manipulerade till att skaffa dessa.
Kanske hade vi tänkt köpa en ny PC - när Uri Jobs påverkade våra hjärnor att istället köpa Mac.
Läskigt, va?

Jag såg på Uris program i helgen.
Han såg till att vi som tittade skulle få vandrande bord i våra hem.
Funkade skitbra.
Nu knallar vårt köksbord omkring och utför lättare uppdrag.
Det har gått till affären och köpt mjölk och har joggat några varv runt kvarteret under det senaste dygnet.
Tack Uri!

Och i direktsändningen försvann en av magikerna.
Stefan Odelberg passade på att smita från hela showen.
Ganska smart gjort.
Jag tror att han inte ville bli förknippad med programmet - och valde att sticka därifrån på ett spektakulärt sätt.

Annars så tycker jag inte att programmet är så dåligt.
Det är lite småtrevligt.
Ungefär så.

4 kommentarer:

imse sa...

Jag har tyvärr inte sett programmet, men det är en lysande idé med vandrande bord.
Det vore ju bra nu när jag ska flytta, om möblerna kunde vandra iväg själva.
Tror jag ska kontakta Uri!

Vendeltid sa...

Vårt bord är lite mer som jag; Lat, lite stel och bekväm av sig! Inte orkade det knata iväg nånstans inte.. ;)

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Å andra sidan är ju du och Uno fruktansvärt lika... vad betyder det då?

Susjos sa...

Jag har inte heller sett programmet,och vill inte se heller..trots knatande bord ;)
nej,nu laddar vi för ESC finalen,eller hur!!!?
vem vinner????? Det är frågan :)
Ha en trevlig lördag!!