fredag 20 maj 2011

Hur tänkte de nu? Del 1

Ibland undrar jag lite hur de har tänkt.
Och har de tänkt?

Här är första funderingen över detta.
Ett hyfsat känt rockband som Bloodhound gang ska göra en skiva.
Någon kommer på en skitbra idé till omslaget.
- Vi kan leta upp en jättetjock person och klä av honom naken och sätta in honom i en liten trälåda?
- Ja! det var den bästa idén någonsin!

Se:

















Och då undrar i alla fall JAG - hur låter detta?

Lyssna här!


Tycker ni att det låter som en naken fet man i en låda?
Jag vet i och för sig inte hur såna brukar låta.
Men ett rop på hjälp hade jag kunnat förstå.

I dag är det FREDAG!
Och dessutom så är det SOL här i Örebro.
Det betyder säkert en massa olika saker för olika människor.
För mig betyder det att jag slipper frysa och att jag är ledig i morgon.

I går var jag och föreläste i Borås djurpark. För människor.
Det var Borås anhörigstöd i samverkan (BASIS) som hade bjudit in till en liten föreläsning om att livet ofta blir på ett helt annat sätt än vad man har planerat - och att man inte vet om det är bra eller dåligt innan man har levt färdigt.

Om man ser detta i samma perspektiv som det tjocka nakna mannen i låda, så kan jag tillåta mig att fundera på om det var ett av hans mål i livet.?
- Mamma, när jag blir stor vill jag bli jättefet och vara naken och ligga i en trälåda på ett skivomslag. Får jag det?
- Ja, kära barn. Du får bli precis vad du vill!

Ibland blir livet som det blir.



Hur som helst - ha en riktigt mysig fredag alla människor!

2 kommentarer:

Marina sa...

Vet inte vilket som var den största bedriften, att komma på själva idén, eller att få in honom i lådan!

imse sa...

Undrar om han kom upp ur lådan? Eller om han blev kvar i den för evigt?