onsdag 20 oktober 2010

Vi gör det jämt

I dag är det onsdag.
Jag är i Göteborg och gör ett jobb för Kunskapscentrum för jämställd vård.
Det är en stor utställning i Nordstan här i Göteborg som visar upp en massa olika arbeten som görs för att utveckla jämställdhet inom vård och service i Västra Götaland.
Min roll är att vara nån sorts konferencier och inleda dagarna med att prata och reflektera lite över begreppet jämställdhet.
Det gick ju bra i går - så jag hoppas att det går lika bra i dag.
Klockan 12 drar det igång.

Det var spännande att se så många människor som stannade till och ville ta del av det ypperliga arbete som många gör för att förbättra jämställdheten.



På kvällen i går så var det middag på Operan här i Göteborg.
Trevligt.
Och då fick jag även "underhålla" en stund med lite prat om värdet av att göra fel.
Man kan ju inte alltid göra rätt.
Eller hur?
Om man aldrig gör fel så får man heller aldrig testa att göra någonting på ett annat sätt.
Misstag är en del av livet.
Vi behöver väl alla träna oss i att våga utsätta oss för livet mellan varven?

Sen spelade Daniel Lemma några låtar.
Fantastisk sångare!

Sen var det bara hopp i säng för att orka med den här dagen.

Nu börjar dagens jobb!

Åker åter mot Örebro vid sextiden i eftermiddag.
Misstänker att jag kommer sova en stund på tåget.

Om ni missade att lyssna i lördags på "Vid dagens slut" - så kan ni göra det HÄR!

Ha en härlig onsdag alla människor!

4 kommentarer:

Humlina sa...

Sant så sant....för hur skulle vi annars veta vad ljus är om inte mörkret fanns, kärlek om inte rädslan fanns,glädje om inte sorgen fanns. Utan det ena lär vi inte det andra....Fel är en möjlighet att lära oss något nytt...vi gör fel, försöker igen, tills vi en dag lärt oss...att leva
Vill så gärna lyssna till dina ord vid dagens slut....men den enda jag får in är psykologen som talar om andning.

Anna sa...

Ja, så sant. Jag måste bara få säga att jag gillar din spalt i "föräldrakraft". Oj, så bra du är på att skriva och få ord på allt. Det är det första jag läser då jag öppnar tidningen. Du har fått en underbar gåva.
/ Anna, mamma till Max.
http://ettnyttliv.wordpress.com/

Susjos sa...

Ja visst är det sant! Man lär sig av sina misstag,som det så fint heter. Man måste VÅGA göra misstag-absolut! Det är ju en del av livet.
Önskar jag hade mer tid -så jag hinner lyssna till dina ord vid dagens slut oxå....
Ha det!

Anonym sa...

Kikar in och gratulerar på namnsdagen! Bjuder du på tårta:-)

Kram Fighter