måndag 18 oktober 2010

...så blev det måndag

Äntligen måndag!
Tänk om man kunde tänka så lite oftare.
Och det kan man ju!
Det är bara att göra det.

I lördags var jag och föreläste om "Prins Annorlunda" i Norrköping.
Det var väldigt kul!
Dessutom så var det en alldeles ypperligt trevlig publik!

Sen var det tänkt att jag kanske skulle åka upp till Stockholm och vara med på avslutningen av Dansfeber.
Men jag hade varken tid eller ork kvar till det.

På kvällen var jag ännu en gång med i radions "Vid dagens slut" där jag pratade om att det kan vara vettigare att flyta än att simma, som en metafor i livet.
Om ni missade det så kan man lyssna på det HÄR!

Söndagen ägnades åt att göra i ordning ena dotterns rum med ny säng och annat kuligt.
IKEA och jag är SÅ tighta just nu!

I dag är det som sagt måndag och jag håller på och förbereder ett jobb som jag ska göra i två dagar i Göteborg.
Jag ska vara konferencier på en utställning som heter "Vi gör det jämt".
Och det handlar inte om det som jag först hade hoppats på...
(och vad tänkte DU på när du läste uttrycket?)

Näe.

Det handlar om en annan väldigt viktig och angelägen sak i tillvaron.
Jämställdhet.
Ämnet är intressant och får många människor att reagera både positivt och negativt.

Jag hoppas kunna skriva nån rad direkt från utställningen i morgon och på onsdag.
Och om du har vägarna förbi Nordstan i morgon mellan 12-18 eller på onsdag samma tid så kom och hälsa på!

Nu åter till förberedelserna.

Trevlig måndag alla människor!

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Hej Sören!
Om det är Du som skrivit det underbara inlägget "Det är farligt att leva" i tidningen Föräldrakraft skulle jag gärna vilja komma i kontakt med Dig. Jag bloggar på tidningen M-magasin och skulle gärna vilja göra en intervju med Dig - det går bra per telefon. Jag har ju Din fantastiska text att utgå från.
Såg att Du närmast ska till Göteborg och jag förstår att Du har mycket att göra.
Men snälla, offra några minuter på mig!
Vänliga hälsningar
Birgitta
Mobil: 0735-68 10 86
www.m-magasin.se/bloggar/birgitta-andersson

Susjos sa...

Äntligen Måndag säger jag-som jobbat i helgen :)
Fördelen med att vara skiftarbetare,trist bara att de flesta faktiskt jobbar på vardagar!
Ha en kul vecka ;)
Kram!