lördag 3 januari 2015

Komplimang av säsongen!

Kanske en av de bästa hälsningsfraserna än så länge.
Kanske ett sätt att börja inleda kommande korrespondens i olika sammanhang i framtiden?

Ja, det handlar om ännu ett av dessa tröttsamma "spam-mail" som dyker upp då och då.

Hur i hela friden kan NÅGON gå på sånt här?


Ett förslag för en rolig stund: klicka på "lyssna"-knappen och hör den ljuvliga rösten som läser upp detta inlägg.

Enjoy!

--

Komplimang av säsongen!

Jag är Jerry Naana Tetteh, chef för revision i konto avdelning i vår bank. I min avdelning upptäckte vi en övergiven summan av $ 9.400.000 $ på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder som är en Gold Trader från ditt land.

Jag vill att du ska stå som stödmottagaren till den avlidna, gick jag för att ge dig 50% som din belöning.

Om du vill göra din osjälviskt tjänande, men mycket givande med 50% av den totala summan, inte ge mig följande information via emai: XX

1. Dina fullständiga namn
2. Telefonnummer
3. Komplett adress
4. Din yrke och din ålder.

Jag ska ge dig mer information när du hör av dig till denna e-postadress: XX

Med vänlig hälsning,
Jerry Naana Tetteh

--

Vädret utanför är fantastiskt just nu.
Blå himmel och solen lyser.
Och här inne sitter jag och skriver på nästa års Sunebok.
Den skulle redan varit inlämnad till förlaget före jul, så jag ligger lite efter.

Samtidigt får jag glädjande sms från producenterna till "Sune i fjällen".
Redan nu har filmen setts av 350 tusen människor! 
Det är helt fantastiskt!
Efter helgen så är vi troligen uppe i 400 tusen besökare - och det känns ofattbart roligt!

Den sura kritiken till trots, då.

Jag såg en film i går som heter "The longest week".
Det var väl en film som var helt okej. 
I filmens slutskede så diskuterade två av filmens huvudpersoner det där med kritik.
Jag tyckte att det var så bra - så det vill jag gärna dela med mig av.




Jag låter den texten få stå för sig själv. Mycket bra!

God fortsättning alla människor.
Eller ska jag säga: komplimang av säsongen?


Inga kommentarer: