tisdag 28 april 2009

Till Stockholm

I dag åker jag till Stockholm och ska vara med och presentera en ny TV-serie för SVT och TV4.
Vi får väl se om någon av dem nappar på idéen.
Det ska bli spännande.

I morgon åker Anders och ska också ha möte om en TV-serie - tillsammans med ett annat bolag. Och då handlar det om att sälja in idéen till endast SVT.

Det ska också bli spännande att se hur det går.

Dagarna går väldigt snabbt nu, tycker jag.
Det är knappt att jag hinner med mig själv.
Mitt företag har bokslut den sista april så det är mycket papper och redovisningar som ska göras i ordning.
Sånt tycker är mindre kul, om jag uttrycker mig milt.

På senaset tiden har jag fått mer ont i min skadade hand igen. har ingen aning om varför.
Det var två och ett halvt år sen som jag skar sönder den.
Varför ska det göra ont i den nu?

Och mitt upp i allt som är mindre kul håller jag på och bekantar mig med min nya dator.
Det är kuligt.
Som säkert en del har sett så har jag upptäckt videoredigerinsprogrammet, som jag tycker är skoj att hålla på med.
Kommer att lägga in en del gammal "skåpmat" på YouTube och så småningom kommer vi även att producera en del egna små skojsigheter som läggs upp.
Vi får se vad det blir för nåt.

Här är en gammal låt från 1990 som vi gjorde till barnprogrammet "Trollkontroll".




Och det är fortfarande berusande skönt att det är vår ute!
Även om stora delar av familjen har känning av pollenallergi.

Trevlig tisdag!

4 kommentarer:

Madlar sa...

Nää, nu blev jag förvånad! Tycker du att dagarna går fort? Kan kanske bero på att du klämmer in 32timmars arbete på 24.....:)

Niklas sa...

Hörde din och Anders radioreklam imorse, rolig! =) Hoppas Angelina "Choli" är med ändå.. ;)

Tant Janet sa...

Dagarna har ju en tendens att bara gå fortare och fortare ju äldre man blir...
Tyckte nyss det var vinter och nu är snart seglingssäsongen igång.
Ha det bra i Storstan!

Anonym sa...

Tänk att tiden rusar så in i Norden... Men du hinner ju trots allt mycket ändå!
Önskar dig en lugnochrokväll utan en massa snörvlande... Kram Anna