söndag 26 april 2009

Alingsås i dag

I dag var jag och pratade en stund på en mässa i Alingsås.
Tidningen var där - och som vanligt får man ställa upp på konstiga idéer när det gäller fotografer.








Ofta när man ska ta bilder på mig och Anders ihop vill en del fotografer att man ska stå ihop så tätt att man i stort sett ska se ut att kyssa varandra.
- Sätt ihop era skallar. Precis intill.
Det kan sätta igång en hel del bög-rykten.
Det har vi fått deala med en del under åren.
Två killar som skriver barnböcker. Det är "mysko"...

I går var det Robinsson.
Jag gillar det programmet. I vanliga fall.
Men i år har inte den där rätta känslan infunnit sig.
Ända tills i går...
Så kul TV att se hur "grabb-pakten" sprack.
Jarmo var smart som inte avslöjade att han var imun.
Och STACKARS pokermiljonären, Christian som har fått TV4 att klippa in en massa elaka ord i hans citat.
Säkert har de dubbat hans uttalanden så att det låter som om han pratar en massa skit...

Faktum är ju att TV4 inte kan klippa in sånt som man inte har sagt.
Men...det är ju samma sak varje år.

Och jag tror också att vi som sitter i soffan och glor inte har en aning om hur tufft det är där ute i misären.
Det ser ju skönt ut, men det tror jag inte att det är.
Tror att det är riktigt tufft.
Så att folk visar upp sina sämsta sidor är inte alls konstigt, tycker jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

De mysko författarna... Jo du! kan tänka mig det! Men ni är ju starka och fixar det efter alla år!
Robinson var verkligen en upplevelse. Speciellt Christians min när Jarmo avslöjade immuniteten. Ja visst är det spännande... Barnen är helt uppslukade av det programmet!
Har faktiskt fått en spikmatta, som du berättade om tidigare! Har testat den två gånger! Är mycket nöjd! Nu är det bokningsschema som gäller eftersom familjen vill testa...allihop! Hoppas att du får en härlig kväll och senare en god natt! kram Anna

Lena sa...

Ja har man inte problem så skaffar man sig...tex att vara med i robinson....lyxproblem....snygga bilder iaf!!!!...Natti, natti

Unknown sa...

Så började jag följa din blogg idag..fanns ju en hel del att läsa här också..med tanke pa att vi i hushållet(TRE barn)har läst dina böcker.:) Minsann så återkommer jag.
Ja Robinsson är väl en helt annan historia i år..Ge dem lite hinkar och spadar..peace & Love in the sandbox;)
Mågott

MorsanMia sa...

Skönt att de spräckte pakten. Väldigt smart drag av Jarmo

sara sa...

Jag missade ju att du var här i alingsås!

Hälsa familjen!
/Sara -som är helt fast i årets robinson =)

Eva sa...

Jag tycker du ska söka till Robinson nästa år - det behövs en kille med skön humor i träsket!