lördag 11 april 2009

Jag tar på mig mitt skägg

Jag har skägg.
Ibland tar jag av det.
Och när jag tar på det igen så blir det Påskägg.
Såna ska man äta också. I alla fall när det är påsk.
Har jag hört.

I dag är det så varmt och skönt att det känns som om det RIKTIGA våren är här.
Så skööönt!!!

Jag har fått en ny arbetsdator som jag håller på och lär mig hur den fungerar.
Jag misstänker därför att det kommer dyka upp både den ena och andra lustigheten så småningom här på bloggen.

Det finns program för manus, bild, film och musik i datorn.
Jag är som ett barn på julafton.

Sånt borde man inte hålla på med när det är så vackert väder.
Och?

Hoppas att alla som läser detta får en riktigt fin påsk!

Må underbart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En härlig solig påsk önskar jag dig och din familj också!
Här njuts det av så många ögonblick det går!
Kram på dig och tack för alla underbara böcker min son har förmånen att få läsa ( å mamsen tjuvlyssna på då och då. Hade en cd-bok på med Bert i bilen i går kväll. Nu har jag lärt mig lite nya uttryck och saker igen:-)Man kan undra hur ni lyckas få i hop alla dessa tokigheter egentligen!! )

Åsa! sa...

Önskar dig också en riktigt go påsk, med eller utan påskägg:)

Susjos sa...

Hehe,du är en riktig ordbajsare du!
Glad Påsk pårej!

Lallis - liv och leverne sa...

Då är jag glad för att folk har på sig sina skägg.
Hur skulle det annars bli på Påsken?
Avskägg hade ju inte alls varit samma sak. Ju.

:)

Ha det bra idag.