torsdag 19 mars 2009

En natti Småland!

Jag är ju inte riktigt klok jag...
Här har jag gått omkring och trott att jag skulle resa till Västervik i kväll för att föreläsa i morgon.
Tji!
Det var lite längre ner i landet...
Jag ska vara på plats i Sölvesborg i morgon förmiddag.
Cirka 35 mil längre än jag hade räknat med.
Oj då...
Så det var bara att inse att jag inte skulle orka åka hela vägen från Sala till Sölvesborg (cirka 60 mil)på en kväll.

Vad gör man då?
Jo, man åker en bit på väg och stannar intill vägkanten och sover.
Det blir en spännande natt i Skillingaryd i natt.
Eller...en natt i alla fall.
Sen åker jag vidare i morgon bitti.

Lustigt att man kan ta så fel.
Tänk om jag hade åkt till Västervik och suttit där och väntat i morgon...

Nä. Tacka vet jag Eniro som har kartor och vägbeskrivningar som gör att jag kanske hittar till rätt hotell i Skillingaryd till och med.

Nu ska jag snart prata på Biblioteket i Sala.
Sen dundrar bilen vidare, ner mot mörkaste Småland.

Tjing!

13 kommentarer:

Mia S sa...

Ja så kan det gå, hej å hå !

Det hade ju varit snygg, att sitta på fel ställe vid fel tillfälle.

Sov gott sen då, där i mörkaste Småland, i natten, vid vägkanten. Jag ska tänka på dig... husbil?!.. kan kanske vara en bra investering.
Ha det gott !

Malin sa...

Skönt att man inte är ensam i världen om att vara förvirrad. Sölvesborg är inte långt härifrån, hälsa havet! Varmaste.

/Malin

Storarvid sa...

Du är inte ensam om att "sovit" på geografi lektionen...
Men du Blekinge ÄR JÄTTEFINT...
När du änå är där, Ta en avstickare om du får tid. Sväng av mot Mjällby och kör sedan vidare till fiske byn Hällevik. Pukaviksbukten är KANONVACKERT. Sedan kan du ta båten ut till Hanö...
Jag åker nämligen till Hällevik varje sommar

Nastasia sa...

Jo tack, jag kan hälsa att det allt är lite skillnad på mörkaste Småland och vårt vackra Blekinge!...kommer nämligen därifrån. ;o)
Dock inte Sölvesborg utan staden med havet nästan runt om. ;o)

HOPPAS natten blir bra i alla fall! :o)

Anonym sa...

Södra Sverige är som ett stort ödehygge för mig. Det var ju så otroligt mycket snygga killar på just geografilektionerna...
Jag prisar internet och GPS!
Ha det gott och jag hoppas att det går bra inatt! Kram anna

Anonym sa...

Jag tyckte att det var lite konstigt att du skulle föreläsa här.Eftersom det inte har stått något om det i lokal tidningen.
Men jag hoppas att det kan bli så vid ett annat tillfälle.

//Tina.C

MorsanMia sa...

Lycka till!
Tur du kom på det i tid

emsa sa...

Skillingaryd?? Jomen det va väl ett lugnt o tryggt tillhåll!
Inte så mycket som kan förvirra det för dej!
Knappast risk att du behöver välja hotell..ihhh!
Du missar några städer längs E6 mot GBG!! Synd!
Sussa sött o ta´t lugnt på vägen!

Kram på dej

ylvisen sa...

Ha ha ha...

Tackar återigen för en bra föreläsning i västerås igår, kanon! Många skratt och några små tårar...

Kram Ylvisen

Carina - den gråa pippin sa...

Hoppsan så det kan bli. Kanske skulle vara bra att ha med sig GPS'en nästa gång du far som du gör. ;-)

Japp, det var jättekul att träffa dig med IRL.

Gillar din berättelse om Thailand.... i hissen..... Kan skratta hur länge som helst åt det.

Kör försiktigt

/Carina

Anonym sa...

TACK SÖREN. De var en super bra föreläsning du gjorde.

MAMMMAN TILL PRINS OSCAR.

Eva sa...

Kan du inte ta en tur till Mellerud och prata lite också? Vi har ett fint Kulturbruk där du skulle göra dig bra!

Susanne sa...

Så skönt att höra att flera är förvirrade... Syftar då på mig själv förstås! Och Eniro kan vara bra att ha om man inte gjorde som jag när jag åkte till Älvsjömässan i höstas. Gick väl sisådär. Kom fram och hem om än att jag tog omvägen över Eskilstuna när jag skulle hem till Västerås. Hade nämligen lite problem med kartläsningen. Men, men. Hem kom jag ju trots allt om än efter lite sightseeing i Södermanland.
Ha en härlig vecka!
Mvh Susanne