tisdag 23 november 2010

Varje dag är en ny bok

Skrivande är det jag mest sysslar med.
Skriver böcker, manus, blogginlägg, lappar, anteckningar andra typer av noteringar.

Efter 116 stycken utgivna böcker så känns det som om det fortfarande finns så många fler historier kvar att berätta.
Hur många som helst.
Faktum är att det ofta är som Elvis Costello sjöng 1983.
"Everyday i write a book".
Varje dag är en ny bok.
Ett nytt liv.

Min uppgift är att berätta.

Och ibland behöver jag påfyllning av inspiration och intryck.
Det är minst lika viktigt.

I dag fyller jag på med nya tankar och idéer.
Skrivandet av nästa års Bertbok är i full gång.
"Bert och friheten".

Och samtidigt så ploppar det ner en massa andra bra och spännande idéer i skallen.
Jag önskar ibland att det fanns mer tid att genomföra alla de idéer som ligger och väntar på sin tur, inritade i mina anteckningsböcker.

I morgon ska jag och Anders besöka Malou von Sivers i "Efter tio" på TV4.
Vi ska prata om böcker och manus och film och om vårt samarbete.

Ha en fridefull tisdag alla människor!