tisdag 11 maj 2010

Ovanliga lagar del 1

Det finns många konstiga lagar.
I synnerhet i USA.
Anledningen till det är att de olika delstaterna skapade egna lagar under många år och eftersom dessa lagar fortfarande inte är ogiltigförklarade så gäller de fortfarande.
Även de mest tokiga.
Det är däremot tveksamt om någon åberopar lagarna i det dagliga livet.

Hittade bland annat en lag från Pennsylvania som talar om att det är förbjudet att utföra oralsex om man har på sig läppstift av allt för låg kvalité.
Anledningen är att vissa typer av läppstift kan orsaka cancer.
Ja, inte på läpparna.
Ni fattar...?

Det är ju en helt vansinnigt sjuk lag.
Som tydligen fortfarande gäller.
Men det jag undrar över är kanske inte lagen i första hand, utan jag börjar fundera på VEM som skulle sätta dit någon för detta.
Det är där min sjuka hjärna börjar snurra och jag ser det hela som i en filmisk scen.
Älskling, du har väl inte tagit på dig det där läppstiftet av dålig kvalité i kväll?
Nej då...
Hon skrattar i lönndom och tar på sig av läppstiftet där det står ”DÅLIG KVALITÈ” med stora bokstäver. En lömsk plan att ge maken cancer på snoppen så att han snart dör (tar väl bara 7-8 år) Sen blir hon äntligen fri från honom!
Av en ren slump så råkar maken upptäcka att det läppstiftet där det står ”BRA KVALITÈ” på har obruten förpackning. Maken förstår direkt att allt ingår i en djävulsk plan. Han beslutar sig för att kontakta polisen och avslöja skurken på bar gärning.

Senare hemma i parets sängkammare...


Ja, ni fattar..?

Tillämpas lagen?

Är det bra att den fortfarande finns?
JA! Annars skulle jag inte kunnat skriva detta inlägg.

Jag tänkte beta av några olika lagar då och då här på bloggen.

En annan fin lag är den i West Virginia som talar om att det är olagligt att gå till skolan om man luktar lök.
Jag skulle vilja se de där luktpoliserna vid skolgården som står och vädrar med näsorna om det skulle dyka upp nån elev med stinkande andedräkt.
Och vad är straffet?
Ett år i finkan för dålig andedräkt?

Jag vet inte.
Kul är det i alla fall!

Annars hinner jag inte blogga så mycket just nu.
Är inne i en hysterisk skrivperiod.
Skriver, skriver, skriver.
Men vem klagar?
Nån gör det säkert.
Men det ska inte jag göra!


Fridens!

8 kommentarer:

Mia S sa...

Ja..aaa ? ..och man kan ju undra varför och hur dessa idiotlagar blev från första början ???
Trevligt att du ändå bloggar till något ögonblick då och då... tycker jag !
Kramen..

imse sa...

Så det är så man ska göra om man tröttnar på mannen! Skaffa dåligt läppstift. Tack för tipset! ;)

Bloggarmorsan sa...

Hahaha... Jo... Sjuka tankar börjar genast snurra här också!
Kramkram Helena

Bloggarmorsan sa...

Hahaha... Jo... Sjuka tankar börjar genast snurra här också!
Kramkram Helena

Anonym sa...

Har du spelat rappakalja? Där finns det många liknande lagar och man får själv hitta på... fast ibland undrar jag om det är påhittat, ja fejkat alltså. För så sjuka lagar kan väl ingen normal (politiker) komma på!

din bild blev väldigt rolig iallafall. Nu somnar jag med ett leende på läpparna.
kram Grynet

Susjos sa...

hihi..vilka bilder man får framför sig...!

Lotta Losten sa...

Jag tror det är i Pennsylvania som det är olagligt att ha sex med en levande fisk.
Hmmm...men en död går bra? "oj, levde den? Jag var helt sääääker på att den var död"

Tantaluran sa...

Men det är ju ändå så att lagar är till för att brytas - åtminstone dom onödiga!!