söndag 2 maj 2010

Är bajs ett farligt ord?



I dag vaknade jag upp i ett litet rum på Stiftsgården i Undersvik, Hälsingland.
Och på toan satt den här lilla lappen.
Känns nästan lite diskriminerande mot bajset att bli kallat "det andra".

I går hade jag två föreläsningar för föräldrar och barn med funktionsnedsättningar av olika slag.
Det var kul.
En flicka i publiken ville plötsligt spontant bjuda upp mig på en dans under föreläsningen. Självklart så dansade jag med.
Jag behövde röra på mig lite.

Att det var första maj gick mig spårlöst förbi. I och för sig så hade jag ändå inte tänkt gå med i något demonstrationståg.
Om jag skulle göra det skulle det nog stå:
"längre liv och kortare stubin till glädje"
Eller nåt sånt.
Jag vill ju inte begära för mycket.

I dag rullar jag hemåt mot Örebro igen.
Veckan bjuder på massor av skrivande av manus.
Härligt!

Ha en fin dag alla människor!

6 kommentarer:

Ting sa...

Bajsbajsbajs!

Anonym sa...

Bajs. Skit. Lort.

Men förresten; Får jag lov?

Fredriksson sa...

Ha ha ja man blir ju inte förvånad, men bajs är ju ett farligt ord, sånt gör man bara inte:)

Kul med spontan dans!

På min första maj skulle det stå, Tupp fick kramp.... jag minns inte resten av ramsan, får nu gensat läsa Bert och uppdatera mig:)

Rock On i vårvädret:)

Innapingpong sa...

Jag tycker fortfarande det är lite kul att säja bajs....45 år gammal...;)
BAJS!!!
Ha en fin dag du med!!! :)

Anonym sa...

Alla samhällen har sina tabun. Sådant som är socialt otillåtet att tala om, att visa upp, att erkänna att man gör. Man kan fundera över vilka tabun vi har i vårt samhälle. Vilka ord undviker vi? Vilka handlingar är vi mest hemliga med?
Om det inte vore så pinsamt så skulle jag vilja genomföra en facebookenkät och fråga hur många som obesvärat gör "det andra" på jobbet. (på toan alltså) Vad tror du?

Grynet
Kanske är du något på spåret Sören!

humlina sa...

Hahaha...bajs i all ära...men det finns allt farligare ord = SÄX! SEX!!Seeeex! 6!
Kärlek - Gud - feminism - Invandrig - Varg ...bara för att nämna några
Tänk att ord kan vara så farliga beroende på vad vi fyller dem med för känslor
En fin livsdag i ordens färggranna lekfullhet önskar jag dig -