fredag 11 december 2009

Är det bara jag igen?

Är det bara jag som tycker att det var kul att se att Sydsvenskan slog på stort.
I samband med chatten i går.
Med en:
Intervju i tidningen.

och
och en artikel om Sune.

samt en

Quiz om Sune.


Roligt att de uppmärksammar att det är 25 år sen första boken kom ut.
Sagan om Sune.

Och ännu en gång:
är det bara jag som ser den slående likheten?




Nobelpris eller Vackrast i världen.
Det är frågan.
Spegel, spegel på väggen där - vem får Nobelpris nästa år?

Ah!!!

Jag ska ju SKRIVA för helskotta!
Skärpning!

5 kommentarer:

Sara sa...

Inte för att skryta, men jag fetägde den där quizen ;)

Bra att de slår på stort, det är ni värda :)

Mrs Li sa...

Jag har den första boken. En grön i nåt slags pocketform. Mamma hörde dig på lokalradion och tyckte det var så hejdlöst roligt att hon gav den till mig i present. När jag fyllde 18.


Jag har läst den för eleverna när jag arbetade som lärare. Mina egna och andra ungar har läst den och den är fortafarande hel.

Bra kvalité på den där boken ;)

Sus sa...

Ja alltså..*host* det är inte mycket som inte är likt.

imse sa...

Tack för att ni svarade på min mobbningsfråga. Fast att Anders kallade mig korv, var ju nästan mobbning! Hoppas att han menade Hot dog och inte fläskkorv.

Jag fick 9 rätt. Gick bet på granntanten!

sorenolsson sa...

Skrytmorsan - Bra jobbat! Klart du SKA skryta!

Mrs Li - Den håller fortfarande.
men det inte mig du hörde på radion.
Det var Anders. Han läser Sune och jag läser Bert.
Många blandar ihop det där och säger till exempel att de hörde Sune på radion under hela 1989 varje morgon.
Det var Bert. I programmet "Almanackan".
Sune gick på lokalradionstationer framför allt.
Och några gånger på riksradion.

Sus Klurar - eller hur?
Lite läskigt.

imse - jag såg att det var du som ställde frågan.
Den är ju ganska svår att svara på så där i en chatt.
men ändå.
Korv tror jag är en hedersbetygelse enligt Anders.