måndag 24 november 2008

Ny vecka och nya roligheter

Nu börjar en ny vecka i livet.
Ingen vet vad som ska hända.
Jag vet ju lite om min egen planering.
I dag ska jag och Anders till Göteborg för att medverka i ett nytt barnprogram på TV4 som ska sändas nån gång under vintern.
Och på resan planerar vi som banligt.
Sen på tisdag ska jag sitta och skriva på den nya boken om "De Onödiga". Bok nummer två kommer ut nästa år.
På onsdag ska jag till sjukhuset med sonen och dessutom ska han få testa om han ska få låna en dator som han ska kunna jobba med i skolan.
På torsdag ska jag hålla ett föredrag på mässan "Bara vara barn" i stockholm.
På fredag är det fortfarande osäkert vad som händer.
Variant 1. Jag ska till Stockholm.
Variant 2. Jag ska inte till Stockholm.
Variant 3. Jag ska ändå till Stockholm, trots allt. Men av en annan anledning.

Så ser planeringen ut.
Men hur det komemr att bli har jag ingen aning om.
För livet händer som det vill.
Ibland blir det nåt helt annat än man har tänkt sig. Och i så fall är ju det också bra.

Inga kommentarer: