torsdag 27 november 2008

Bara Vara Barn

Nu är jag på väg hem efter en lyckad föreläsning på temadagen "bara vara barn" i Stockholm.
Det var jättekul i dag.
Ibland kan jag undra när jag står på en scen:
Vad gör jag här?

Men i dag kändes det kul och jag var nöjd med mitt uppdrag.
Jag pratade om min son "prins annorlunda" och hur livet med honom har berikat mitt liv.

Nu sitter jag på tåget hem och känner mig trött.
I morgon är en ny dag. Vad den innehåller vet jag inte just nu. Det är ganska spännande.

Och så måste jag hylla Seal:s nya skiva där han sjunger soul som får mig att rysa. Underbart.
Och jag har betalt för skivan dessutom!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Va kul att hitta din blogg här!
Din bok om Prins annorlunda kommer att bli en fin julklapp till många i min familj i år!
Min minsta son 3 år har nämligen också down syndrom.
Jag själv har inte vågat läsa din bok ännu, är rädd för hur den ska vara. Jag är lite feg så..
Det var en kvinna en gång på tv4 som berättade om sin son med ds..
Om så häftigt, hon hade fått en Mongo!
Tur jag inte satt med i studion ;-)
Min son är det underbaraste som jag har varit med om..Fördomar och sånt får mej att reagera ganska starkt.
Jag har hört från flera andra föräldrar iaf att din bok ska vara jättebra så i jul ska det iaf bli lite lästid har jag tänkt.
Och va kul att du tyckte om Seals nya skiva..Jag är så sugen på den!
Bra skivor köper man, dåliga testar man först:-))
Ha en underbar december,
Kram Mia