torsdag 15 september 2011

Så glad man kan bli på en torsdag

I dag fick jag ett mail från förlaget där det stod att vi fått en fin recension på vår senaste bok om barnen på Galna Gatan på en hemsida som heter "Barnboksprat".
Extra roligt var det att det var denna bok som fick så fin recension.
För den handlar om Vincent, som har Downs syndrom.
Det är ganska självklart att jag tagit en del från mitt eget liv med min stora prins när jag jobbade med manuset.

Här kan ni läsa recensionen!


Blev riktigt rörd när jag läste recensionen.
Även om mina och Anders böcker sällan eller aldrig kommer nomineras till några Astrid Lindgren-priser, så kändes det fint att bli omnämnd i ett sådant sammanhang.

Nu skriver jag vidare på nästa års bok om Galna Gatan med ny energi och lust.
Tack för det!

6 kommentarer:

Frida sa...

Hej.

Så bra att jag fick syn på de här böckerna om Galna Gatan. De verkar ju vara jättefina.
Jag har läst Prins Annorlunda och den var väldans bra tycker jag. Min lillebror har Downs syndrom så man har ju en del att relatera till.

Ha det fint!

/Frida

imse sa...

Grattis! Välförtjänt. Priset borde hamna hos er. Många gånger om.

Anna sa...

Åh vad roligt! Jag har boken på bevakning på Adlibris nu, och slänger nog ner några fler Galna Gatan-böcker när jag ändå håller på, det såg ut att finnas ett par mycket träffande varianter till den andra sonen också :)

/Anna (@iannashuvud)

Susjos sa...

Åh va kul! Grattis :)
Säger som Imse,priset borde hamna hos er..massor av gånger! KRAM!

Marina sa...

Grattis! Jag har inte läst någon av dessa böcker, men jag är väldigt nyfiken, så det får nog bli till att jaga någon av dem!

sorenolsson sa...

Frida - vad roligt att du gillade Prins Annorlunda! Det är väl så att många saker kan man känna igen sig i - andra inte. Hälsa lillebror!

imse - Tack vännen! Kram!

Anna - Ja, det finns fem stycken böcker om Galna Gatan. Håller på med bok nummer 6 just NU. Hoppas ni kommer gilla dem!

Susjos - Tack så jättemycket! Kram i retur!

Marina - Ja, det är en lite annorlunda serie - med text för de som precis har knäckt läskoden - och kan läsa en egen bok från pärm till pärm.