fredag 19 mars 2010

Ingen vanlig helg

Den här helgen blir inte riktigt som alla andra helger.
I och för sig så vet jag inte hur vanliga helger ska vara.
Men ändå...

I dag skjutsade jag fru och två döttrar till Arlanda. De flög till Thailand.
Där är det cirka 30 grader varmare än här.

Nu är det grabbvecka med sonen.
Härligt!

I morgon kväll åker jag upp till Stockholm och ska kika in på nåt som heter "Twittup".
Jag är lite osäker på vad det är och hur det går till.
Men jag skulle ju ändå upp till Stockholm och på söndag morgon ska jag vara med i TV4 och prata om Downs Syndrom.
Sen ska jag vidare och dela ut pris till två personer som har gjort goda insatser för att förändra bilden av människor med Downs syndrom i samhället.
Vinnarna är inte hemliga.
Det är Mats Melin - alias praktikanten från ICA-reklamen och Bo Ericsson som är barnläkare på Astrid Lindgrens sjukhus som har jobbat mycket med att lyfta fram möjligheterna för människor med Downs syndrom.

Läs mer på Svenska Downföreningen.


Sen fortsätter grabbveckan med sonen.
Ska bli hur fint som helst.

I kväll blir det Lets Dance och grabbsnack i soffan.

Ha en underbar helg alla som råkar läsa det här.
Det är ni värda!

10 kommentarer:

Madlar sa...

Åh, vad mysigt. Hoppas du o prinsen får härliga veckor utan brudarna i familjen ;)

imse sa...

Ha en riktigt fin helg och vecka med sonen.
Och du om nån, har gjort fantastiskt mycket för att öka förståelsen för människor, som betraktas som annorlunda.

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Tycker att ni faktiskt borde dela priset med de där grabbarna, du och din prins.
Ha en fin grabbvecka med Ludvig :-)

Anonym sa...

Å vet du vad!? Det är du och de dina också värda!

Bänkar mig framför tv:n på söndag -var så säker!

loppsockan sa...

Ha en trevlig helg! Helger är till för att vara trevliga som bara helger kan.

Ullis sa...

Hoppas ni får en jättetrevlig "ingen-vanlig-helg"!

Lycka till imorgon!

Jag är ensam med "minsteman" i helgen, så det blir heller "ingen vanlig helg" för mig :-)

Susjos sa...

Ha en underbar ovanlig helg!!..Och kulig vecka med sonen!

Sara sa...

Lät jättemysigt. Håller med tidigare kommentarer om att du borde få dela det där priset!

Anonym sa...

Hej!

Har precis läst färdigt boken om er lilla prins. Säger bara "Å vilken bok!!!"

Ta väl hand om varandra!
Kramar till hela familjen.

Vill berätta mer om vilka tankar och känslor jag fick när jag läste boken för den gav mig så mycket. Hör av mig igen.
Mvh. Karin

Kjell Stjernholm sa...

Bra val av pristagare!

http://kjellstjernholm.blogspot.com/2010/03/upp-priset-till-mats-melin.html