torsdag 30 april 2009

På väg. Alltid på väg.

Är på resa igen.
Denna gång på väg mot Hälsingland.
Ska vara där över helgen och jobba lite.
Och samtidigt ska jag försöka andas lite.
Och samla ny kraft.
Om jag inte lyckas med det får jag nöja mig med gammal kraft.
Det får fungera det också.

Lyssnar just nu på den här låten. Så SKÖN...



Låt oss konstatera att det är torsdag igen.
Och Kungen fyller år.
Leve Leve Leve!

När jag träffade Kungen har jag berättat om tidigare här på bloggen.
I kort sammanfattning:
Kungen var förband till mig och Anders som skulle dela ut pris i en stor tävling för barn.
Vi gick upp på scenen och möttes av Kungen.
- God dag! sa Anders.
- God dag! sa Kungen.
- Hej Hej, sa jag.
- Jaha? sa Kungen.

Det var mitt möte med Kungen. Men han skrattade när vi berättade om Sune och Bert i alla fall.

Trevlig Valborg!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem har inte skrattat åt Sune & Bert =)

Ha en skön & trevlig Valborg!

/Tina.C

Susanne sa...

Ja Du... Attans om han inte skulle ha skrattat åt Sune och Bert. Vem har inte det som har barnasinnet kvar. Skrattade en hel del åt Trude också när jag läste den för barnen. Dessvärre för mina stackars barn så har jag alltid tjuvskrattat eftersom jag sett först i texten vad som komma skall och dom har ivrigt ropat åt mig att sluta skratta och läsa vad som är så roligt. Och det har inte alltid varit så lätt ska ni veta...
Må Gott!

Eva-Marie sa...

LÅter som ett typiskt möte med kungen - vad ska man säga egentligen?! Kul att ha haft honom som "förband"! ha det bäst.

Re-volta sa...

nu skrattade jag så det kom mjölk ur näsan, och jag dricker ju inte ens mjölk.