söndag 5 april 2009

Avslutning med Sune

I dag är det söndag.
Vår solen tog rast och i natt kom regn istället.
Det är också okej.
Jag ska till Stockholm och se sista föreställningen av Sune på Göta Lejon i dag.
Och efter det blir det nån sorts avslutningsfest.
Med tanke på att jag fortfarande bara bräker när jag ska prata så ska jag leka stumfilm hela kvällen.

Det känns lite konstigt att det är slut på Sune nu.
Jag menar - en film eller en TV-sreie lever kvar på ett annat sätt. Den kan man titta på lite då och då om man skulle få abstinens.
Men en teateruppsättning försvinner.

Just nu gillar jag Sharon Jones och The Dap Kings
Skön soul!



Det är det bandet som ligger bakom Amy Winehouses "sound".

Ha en skön söndag!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om separationsångest. Skulle jag i alla fall ha. Det påminner lite om mitt yrke.
Träffar eleverna varje dag. En dag måste man släppa sin hand som hållit deras hand. Den ångesten finns just nu. Det är inte många dagar kvar av läsåret...många lediga dagar... Den är det dags. Att se om de kan flyga. Om jag lyckats med mitt jobb!
Nu hoppas jag att sista Suneföreställningen blir så bra som du önskar. Hoppas att du får en trevlig söndag!
Kram Anna

♥ Sanna ♥ sa...

Här i stockholm har solen ochså tagit vila idag.... men hoppas du får en kanon dag och att sista föreställningen inte ger för mycket ledsamhet i ögat och själen.. Den lär nog komma upp igen !! För den har väl gått bra!?
Hoppas Att kvällen och festen efter blir kanon.
Ha det gott!!
KRAM

Anonym sa...

Men ni har väl filmat hela föreställningen? Då kan du ju se den när och hur många gånger du vill!
Mycket bus på sista föreställningen? Det brukar vara både den roligaste och sorgligaste föreställningen. Men nu väntar nya utmaningar för dej, i sommar blir det nya shower!

Sandra sa...

Det är alltid den mest underliga av känslor när en produktion är över. Något som fyllt ens liv så mkt och plötsligt så är det borta. För alltid! Mycket vemodig känsla! Men sen kommer något nytt och så händer det igen och igen och på något sätt gillar jag det...

Lena sa...

Vi skulle också se sune.....men vi hann inte....Josefine älskade verkligen sune.......det gör väl alla åldrar gammal som ung, sune går hem alltid.....

cpmamman sa...

Vill bara önska en riktigt glad påsk! Ät, drick och var glad så "ses" vi åter på annandagen. Hjärtliga hälsningar Towe och krigarprinsessan.

Storarvid sa...

Skulle bara passa på att ÖNSKA DIG EN GLAD O FIN PÅSK!!

Lallis - liv och leverne sa...

Glá Påsk!
Med många äggstra Påskiga stunder.
(lär det ju bli oavsett med tanke på att det liksom aldrig är Påsk annars mer än när det är det)

Kram Lallis

Mia S sa...

Torsdag idag !
Och önskar samtidigt en glad och trevlig påsk!
Kram..