onsdag 19 september 2012

Snart är det bokmässa igen!

Snart är det dags för bokmässa i Göteborg igen.
Det är 27:e året i rad som jag och Anders är där och signerar och berättar om våra böcker och träffar läsare.
Egentligen så är det inte klokt att vi har varit med i ALLA år sedan starten 1985.
Faktum är att det inte är många som har varit det.

I år pratar vi på barnens torg under lördagen om "Bert 25 år".
För det var nämligen exakt 25 år sedan som den första Bertboken kom ut, "Berts Dagbok".
Jag hittade en video från när vi var på bokmässan det året.



Vi hade då inga signeringar med Berts dagbok, utan endast för Suneböckerna.
1987 kom vi ut med den tredje Suneboken, "Självklart, Sune".
Samma helg så hade vi säsongsavslutning på vår folkparksturne med Hemliga Byrån.
Sista spelningen var på Liseberg, så det sammanföll ju alldeles perfekt med bokmässan i Göteborg!

I dag är det förhandsvisning av Sunefilmen, "Sune i Grekland- All inclusive", för en liten klick människor i Stockholm.
Jag hade tänkt åka dit och sitta längst bak i lokalen och studera reaktionerna hos publiken.
Men tiden räcker inte till!
Jag har däremot sett två versioner av filmen.
Den ena var 40 minuter för lång.
Så den var behövde ju trimmas ner ordentligt!
Den andra versionen var nertrimmad till att vara cirka 7 minuter för lång.
Men även den kommer trimmas ytterligare.
Efter att ha sett filmen i sin helhet så känner jag att jag är ÖVERTYGAD om att den kommer fungera superbra!
Det blir SÅÅÅ bra!
Skrattgaranti och Sunegaranti utlovas!

----

I måndags var jag och föreläste i Vagnhärad om "Prins Annorlunda".
Det var väldigt kul!
Nu på fredag är det dags igen.
Då ska jag till Falkenberg och föreläsa för särskolepedagoger.

Men nästa vecka är det dags.
Bokmässan i Göteborg.
Oftast kan ni hitta oss i Egmonts monter: B08:42

Kom dit och få en signerad bok eller bara prata en stund, om ni ändå är mässan.
Det är alltid lika kul att möta våra läsare!

 Trevlig onsdag!

Inga kommentarer: