lördag 15 januari 2011

Min kreativa verkstad

Jag arbetar ganska intensivt just nu.
Försöker skriva klart nya Bertboken under helgen, har gjort de sista justeringarna i den nya versionen i filmmanuset "Sune på Cypern", filar på ett upplägg till något som kallas "Corporate storytelling" som jag ska arbeta med i ett företag, planerar och skriver manus till vårens föreläsningar om bland annat skrivande för film och hur man förhåller sig till oväntade situationer i livet, skapar en struktur för en helt ny del av min verksamhet som kommer innehålla coaching, terapi och hypnos samt att jag skriver på ett eget bokmanus som jag ska bli klar med under våren.

Det är mycke nu.
Och jag trivs bra med det!

Satt och funderade på det här med bilder på internet.
Det är svårt med rättigheter och bilder.
Det finns ju sidor på internet där man kan hitta gratisbilder som man kan använda som man vill.

Här är en sån.



Sen gäller det bara att komma på nåt bra att skriva om den bilden.

Köp varm korv?

Korvar är ett lustigt ord och ett lustigt fenomen.
Korven ser kul ut och många (bland annat jag själv) får genast associationer till en viss kroppsdel som oftast finns att hitta på det manliga släktet av homo sapiens.
Dessa kroppsdelar bör man däremot inte grilla på utegrillen.
Det kan göra ont.

Så där ja.
Det gick att komma på en text till den bilden också.

Ha en god lördag alla människor!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha. Tack det samma!

imse sa...

Vad härligt att vara inne i ett kreativt flöde!

Spännande det där med hypnos och terapi. Berätta mer!