måndag 7 mars 2011

Så går det!

Tänk om man kunde svara på det.
Hur det går.
Hur det blir "sen".
Fy vad trist livet skulle vara då!

I dag är det en måndag.
I mars.

Den här veckan ska vi på författarbesök till Hallsberg i två dagar.
Annars är det skrivande av olika slag som upptar tiden.
Och en massa fixande med kvitton, fakturor som ska skickas och som ska betalas och en del planering som ska göras för kommande uppdrag under mars.

I dag skulle jag boka ett flyg mellan Malmö och Örebro i slutet av månaden.
Det visade sig kosta 2200:- enkel biljett.
Det är ju helt galet.

Men det var ändå nödvändigt att ta det flyget.
Därefter skulle jag boka tåg från Örebro och till Malmö.
det visade sig kosta 1890:- enkelt biljett.
Lika galet det!
Då kollade jag vad flyg skulle kosta även den sträckan.
det skulle kosta 2000:-
Jag menar...det skiljer alltså 110:- och cirka 4 timmars resa.

Bara för skojs skull kollade jag därefter vad en resa från samma flygplats till Gran Canaria skulle kosta.
1750:-
Tur och retur.

Är inte det ganska sjukt?
Enkel biljett med tåg Örebro-Malmö cirka 1900:- (resan tar cirka 5 timmar)
Enkel biljett med flyg Örebro-Malmö cirka 2000:- (resan tar cirka 1 timme)
Resa tur och retur till Gran Canaria cirka 1750:- (resan tar cirka 5 timmar)

Vad väljer man?
Om man kunde...

1 kommentar:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jag skulle nog ta de där pengarna och ta en flygbiljett låååångt bort! Dubai låter bra just idag :-)