lördag 27 december 2014

Önskeringen

Jag har skrivit min första bok på egen hand.
Det tog 30 år och 145 böcker innan det var dags för en egen bok.

Den heter "Önskeringen" och den utspelas i området Vivalla i Örebro.

Pratade om den i SVT:s nyhetsprogram "Tvärsnytt"


Och dessutom var jag med i SVT:s "Gomorron" den 5 december.




Och så pratade jag om boken i radions p4. Det klippet finns inte längre kvar, tyvärr.

Och så blev jag intervjuad i tidningen "Örebroarn"

För den som nu har blivit OFATTBART nyfiken på boken så finns det en hemsida där man kan beställa boken, eller läsa mer om den, eller ladda ner pressmaterial om boken.

Önskeringen

Jag är i alla fall stolt och glad över att boken finns ute och att det kanske kan bli en uppföljare om den här första boken fungerar tillräckligt bra ute i landet.

Boken finns förstås också att köpa på till exempel Adlibris och Bokus.

Jag tycker att det just nu saknas böcker som låter barnbokshjältarna få vara från ett annat etniskt ursprung än normalt i svenska barnböcker.

Det återstår att se om publiken är redo för den här typen av bok.

Jag berättade även om boken och läste en snutt från den på ÖBO:s hemsida.


Inga kommentarer: