söndag 11 mars 2012

Schlager och flygning

Läste i tidningen att det är helt riskfritt att flyga.
Ja, i ett flygplan.
Statistiskt krävs att du flyger varje dag i 7 000 år för att riskera att störta.
En sån lång flygning skulle inte jag vilja ge mig in på.
Jag menar om jag skulle leva i 7 tusen år så skulle jag nog inte välja att sitta i ett flygplan hela livet.
Att flyga utan flygplan är betydligt farligare.
Hittar ingen statistik på det, men misstänker att de flesta som ger sig på att flyga på egen hand möter döden ganska omedelbart.

I går var det final i schlagern och Loreen var den stackare som nu tvingas flyga till Baku. Jag skriver hellre Baku än det där krångliga Azerbajdzjan.
Det lustiga är att det redan skrivs en massa om att hon nu troligen kommer vinna hela faderullan.
Men har man då lyssnat till de andra ländernas bidrag?
Är inte det där något som man börjar spekulera om varje år?
Erik Saaaaaaaaaaade var väl också segertippad av "alla" förra året?
Kom han trea?
Gäsp.

En kommande outsider kan vara farmor.
Jag hade funderingar på att åka till min farmors grav och lägga blommor.
Men det är tydligen meningslöst.
Eftersom Ryssarna har tagit henne.



Hon är inte ens lik sig.
Dessutom så dog hon för si så där 70 år sen.
Tänk vad Ryssarna kan göra nu för tiden!

Jag funderar på att "komma i form" innan sommaren.
Har ringt och ringt på en annons som ska hjälpa mig med det.
Men ingen svarar.
Konstigt?



Det är sol ute.
Dags att vända upp ansiktet en stund.
Tjing!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
imse sa...

Rätt låt vann! Om hon sen vinner hela tjottaballongen är rätt oväsentligt. Det kanske är nån liten farmor som tar hem segern.

Jag som älskar att flyga skulle gärna tillbringa lite tid i ett flygplan. Riktigt längtar efter en flygtur. Känns som det var evigheter sen.

Komma i form vore trevligt. Tips mottages tacksamt på hur ett sådant underverk skulle gå till. Kanske ska prova att ringa det där numret! :-)

Kram

Anonym sa...

Sveriges tredjeplats 2011 var ganska bra efter några magra år. Annars minns jag 2007, när Ark skulle se till att Sverige sopade banan med konkurenterna. Fiaskot var givet (men jag gillar dem ändå).

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Har fixat så tanterna kommer och grattar dig i kväll:-)