måndag 21 mars 2011

21/3

I dag är det dagen då det officiellt blir vår i landet Sverige.
Det borde firas, tycker jag!

Och så är det den internationella Downs Syndrom-dagen.
Det borde firas ännu mer, tycker jag!



En helt underbar video.

I dag är jag dessutom klar med manuset till årets bok om Galna Gatan.
"Vincents magiska värld".
Vincent har Downs syndrom.
Och hans värld är verkligen magisk!

Jag har lånat ganska mycket från livet med min underbara prins.
Ständigt kommer det en massa funderingar från honom som får mig att stanna upp och fundera över mitt eget liv.
Det är härligt!

Och så en liten rolig historia på det.
Det är vi väl värda?
OBS! Glöm inte att klicka på "read-speaker"-knappen så att du får texten uppläst.
Det är lika hysteriskt varje gång...

General Jackass, now retired, is walking down the street one day when he sees Donald Dixteen. Donald used to serve as the general's valet during the last war.

General Jackass is very happy to see Donald, and shaking hands, tells Donald that he is looking for someone to take the job as his personal butler.

"You'll have exactly the same duties you had with me in the army," smiles the general. "Everything the same. You can begin by waking me up tomorrow morning at eight o'clock."

Donald takes the job, and the following morning, he rushes into the general's bedroom and shakes him until he wakes up.

Then he slaps the general's wife on the ass, and shouts, "Okay, baby! Here's your twenty dollars, it's time to go home!"

---

Var det kul?

Nu ska jag ringa lite telefonsamtal!

7 kommentarer:

Lisbeth sa...

Japp! Det var hysteriskt kul och lät nästan som när jag själv pratar engelska. Ha en bra dag!

imse sa...

Hahaha! Ja, roligt!

Jag är ju uppväxt nära min kusin, som har Downs, så jag vet att det finns mycket klokhet hos dessa underbara människor.

Carina - den gråa pippin sa...

Japp, här firas det att det är den internationella down-dagen. Jag hade med mig kladdkaka med glass till jobbet. Självklart var det med en bukett tulpaner och texten "Välkommen till Holland" med. Det uppskattades mycket =)

Ska lyssna på din engelska text sedan ...

Carina - den gråa pippin sa...

Jag glömde ju säga att vi självklart har tulpaner och kladdkaka hemma som skall inmundigas efter kvällsmaten =)

Anonym sa...

We Want Vår!

Lola sa...

Här firas det också! Min lilla tjej hade med sig carrot cake till dagis i dag! :-)

Anna sa...

Åh, vad spännande med boken, den måste jag läsa!
Även vi firade ds-dagen, vår andra med Molly - snart 14 månader. "Prins annorlunda" var befriande att läsa då Molly var nyfödd - Tack! ;)

/Anna