söndag 28 februari 2010

Fler kompisar från London

Jag grävde lite i mitt arkiv och hittade fler kompisar som jag stötte på när jag var i London.
Och även såna som jag inte ville stöta på.

Först träffade jag en riktig skitstövel.


- Stryk skulle du ha, sa han.
- Det samma, sa jag.
- Jag hämtar min brorsa, sa han.
- Då hämtar jag min farsa och min brorsa.
- Då hämtar jag hela Tyskland, sa han.
- Okej, sa jag. Jag ger mig.



Leona visade sig var en riktigt usel sångpedagog.
- Sjung lägre, sa hon.
Det gjorde jag, men det lät lika illa.


Och så träffade jag på en riktig fuskspelare vid namn George. Han kanske hette nåt annat egentligen. Det kändes som om han lurades hela tiden.


Nicole var rolig som vanligt. Jag pekade på henne och sa:
- En finne!
Hon skrattade inte.
Hon sa att hon inte alls var finne. Hon var från Australien.
Det var svettigt.



Det här är en märklig samling.
Två stycken är Bond. Nu får gissa vilka det är.
De två i mitten är inga vaxdockor.
De såg ut så där på riktigt.


Att tänka ut nåt bra tal till Drottningen var inget kul jobb. Jag försökte hitta på nåt smart och kul. Men det gillade hon inte.
Jag fick sparken efter en halvtimme.


Jag fick inte vara med i bandet.
Men jag fick vara med och bära väskor.
Och ha samma färg på kläderna.
Alltid nåt.


- Kolla, sa Tiger.
Jag kollade, men såg inget annat än en golfbana.


När jag berättade en gammal rolig sketch med Lasse Forsell och Kjell Alinge om när Nisse Gandhi ringer till radion så fattade Mahatma ingenting.
Bilden är tagen några minuter innan jag bröt sönder hans käpp.


Jag trodde att han skojade när han sa att han hette Tuttu, så jag sa att jag hette Titti.
Han fattade inte skämtet alls.
Sen bytlånades vi kläder en stund.
Jag passade inte så bra i hans kläder. Men han passade ännu sämre i mina.
Så vi bytte tillbaks igen.



Jag var helt säker på att det skulle vara ett Fiss dur i den där låten.
Elvis höll inte med.


Hosted by Galleries.cetrine.net

Som avslutning så brände de bilder på mig ute på stan.
Bara för att jag ville skoja lite.
Fisigt, va?

I dag är det söndag.
Jag undrar om det inte borde heta Sömndag istället.
För det känns lite så.
Jag har hunnit med att dammsuga.
Och köpa kinamat.
Alla fick varsin "Lycko-kaka".
Alla hade fina budskap i sina kakor.
Alla utom jag.
Min var tom.
Det är sant!
Och det var inte heller första gången det hände!
Förra gången hände precis samma sak.

Min lycka kanske är empty space?

Nåväl.
I morgon ska jag klippa håret.
Förslag på frisyr?

7 kommentarer:

Titti sa...

Konstigt att inte det där med Titti gick hem. För mig funkar det bra. Vad många kompisar du hann träffa annars. Lite stela relationer bara. Skämt åsido: Jag är glad att ha upptäckt din blogg. Det är ett nöje att läsa det du skriver.

Gafflan sa...

Frisyrer är svårt...du får fråga hos frissan :) Håller med till fullo att söndagar borde heta SÖMNDAG!
Kram på dig.

imse sa...

Rakpermanent kanske? Som omväxling.

Anonym sa...

Lite raggarstuk kanske:-)

Ullis sa...

Sköna bilder och roliga kommentarer. Jag behövde verkligen något uppiggande idag!

http://bit.ly/9x6uel

Cilla sa...

Page?! :)

~~Matts~~ sa...

Ha ha...kan inget annat än skratta högt och gå leende genom den här dagen efter ha sett dina bilder från London med text. Sitter just i den här stund och småler.
Angående frillan så gör som jag....se senaste 6-7 åren har jag använt rakhyvel på skalpen....då slipper man bekymmer med att ta tid och fundera på frisyrer.