söndag 23 augusti 2009

Tomater

I går dampt det ner två böcker i min brevlåda.
Det var bok nummer 107 och 108 i min och Anders utgivning.
Den nya Suneboken och den nya Bertboken.
Sune i Grekland och Bert och Ryska invasionen.
Det är fortfarande lika kul när det dyker upp alldeles färska böcker i lådan.
Lika kul att bläddra i dem och läsa lite.
Mycket har jag redan hunnit glömma att vi ens har skrivit och jag drabbas av förundran över att vi faktiskt har skrivit över 100 böcker - och fortfarande tycker att det är barnsligt roligt att skriva.

Böckerna är kul.
Vi har kul.
Det är bra att det känns så.
Skulle det inte vara så skulle vi sluta och börja odla tomater.
På sätt och vis tycker jag att det är bra att vi inte har tröttnat på att skriva.
För tomaternas skull.
De kan ju inte rå för att de behöver bli odlade.
Jag undrar om det finns många före detta författare som odlar tomater nu för tiden.
Det är värt att tänka på när man står där i affären och klämmer på tomaterna.
Kan tycka att en del tomater smakar ganska lite.
Vem har odlat dem?
Det är väl bara att gå in på författarförbundets hemsida och se vilka som inte skriver på något nytt material, antar jag.

I dag ska jag spela fotboll.
Jag vet att det låter vansinnigt.
Och det är säkert helt galet.
Men jag tänkte att om jag inte gör det i dag så kanske chansen aldrig kommer tillbaks.
Jag spelade mycket fotboll när jag var ung. Alltså var det ganska längesen.
Jag vet inte om jag klarar av att spela längre.
Slutade vid 17 års ålder. Satsade allt på musiken istället.

Sen spelade jag en kändismatch för 10 år sen.
Thats it.

Min karriär är i dalande.
Men om jag gör några snygga trix så kanske jag också får springa in på Barcelonas hemmaplan och möta publikens jubel.
Det är inte för sent.

ja?
Nån måste ju servera tomater till Zlatan och gänget.

De äter mycket tomat i Spanien.
Kan vara bra att veta.


Jag återkommer kanske med ett reportage från matchen.
Om jag inte ligger med brutet ben på nåt sjukhus och yrar om tomater, förstås.


Trevlig söndag!

6 kommentarer:

Kenna sa...

Akta så du inte får tomat knä.
Lycka till MR:Sören Zlatan Ketchup. ;)

imse sa...

Tycker inte att du ska satsa på tomater. Du kan nog bli nåt inom bokbranschen istället ;)

Och var försiktig på fotbollsplanen. Det finns en viss skaderisk, när man inte längre tillhör juniorklassen.

Kram

Susanna sa...

Finns säkert författare som odlar tomater...min mamma jobbade "100" år på syfabrik och när hon slutat där så började hon måla tavlor...och minsann det fick hon sålt till dammsugarförsäljaren när han kom och knackade på!!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Och så dricker de Cava i Spanien.
Om du serverar det, så skulle det kunna bli en helt ny sorts fotboll:)

Hoppas det går bra idag.
Att ligga på lasarettet med brutna extremiteter är inte kul.
Även om man pratar om tomater:)

Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lallis - liv och leverne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.