söndag 30 november 2008

Första advent

Det är första advent.
Och sista november.
Det betyder:
* man får tända ljus
* man får veta med absolut säkerhet att det blir kallt till jul (= Anders slaskar - julen braskar)
* man får fira Anders som har namnsdag.
* man får anledning att förbereda sin julfetma genom att hetsäta lussebullar och pepparkakor och en massa annat onyttigt.
* man får jobba lite, även om det är söndag.

Varför tror vi människro att Gud ser allt?
För visst är det väl så?
Det spelar ingen roll om vi tror på Gud eller inte.
Vi tror ändå att "någon ser oss" om vi så är helt ensamma på en öde plats så tycker vi att pinsamma saker blir pinsamma och så vidare.
Gud kanske är världens största kosmiska spion?
Tänk på det..Han ser ALLT!

Och ibland kan jag undra om han (om HAN finns) måste ha en sinnesrubbad humor.
För NÅN måste ju få skratta åt alla tokheter som vi människor hittar på.

En gång för bara nån månad sen var jag stressad (det händer ju lite då och då)
Jag var samtidigt väldigt kissnödig.
Sprang in på toan. Då ringde det i mobilen och "man måste ju alltid svara", så det gjorde jag.
Höll telefonen i ena handen, snoppen i den andra och när jag släppte på kranen så såg jag hur toasitsen långsamt föll ner..
PANG!
Och där stod jag och kissade..
Då tänkte jag:
- Har du kul nu Gud, eller?
För NÅN måste ju få sig ett skratt när sånt händer.
Eller hur?

4 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ha,ha ja det är synd att man inte är gud(ibland),det skulle jag velat se!
Hade bra/
Jessica!

Anonym sa...

Ha ha!! Jag fick mig ett gott skratt i alla fall :-) Såg precis framför mig hur det måste ha sett ut :-)

Epi

Fredriksson sa...

Advent är fint i december börjar min godis ätar månad nu får man unna sig godis jämt nästan:)Det ska jag göra till Bla Sunes Jul, Kan väl säga som så att om Gud missade denna händelse så missade han ett gott skratt. Jag tycket det var roligt fast jag valde att inte "Se vissa" saker framför mig;) Ha ha

Anonym sa...

Läste om någon snubbe som tappat mobben på toan på ett tåg. Tydligen hade hans mysko strategi varit att försöka fiska upp nallen med ena handen samtidigt som han spolat med den andra.
Resultatet blev ett rejält baksug och på nästa station sågs mannen bäras ut på bår av tappra brandmän. Även toastolen bars ut på samma bår, fortfarande med ett fast sumogrepp om mannens arm.
Just vid det tillfället torde det varit fler än Gud som fått sig ett gott skratt...